Nekromanti Didi & sånt igen..

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Re: Rubin spelar Allan

Ojdå.. mao har han varit ute efter mig många gånger.. Tur att jag inte setat i fängelset och knarkat. Då hade jag nog
varit antikrist enligt hnm.. :)=

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: En mörk oktoberkväll...

Inte riktigt "Spelandet av Gripeborgs hemlighet"-klass, men bra nära. 8.3 av domarna, utom den ryska domaren som ger 3.1.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,881
Location
Barcelona
Re: Ariska ankor äger!

"We are the arish supermen, supermen, super-duper-dupermen"

Amerikansk Hitler-satir med ankor.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Mygg och kameler

Hörde på nyheterna att Norstedts fått dra in hela upplagan av Herman Lindqvists senaste bok, då han av misstag uppgett att en Uppsalaprofessor vairt Hitlersympatisör. När DoB släppte sin j-a bok på samma förlag för tre år sedan, var det inte något tal om att dra in eländet, trots att den var till bredden packad med lögner.

...and justice for all?

http://www.algonet.se/~enda
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Manipulation?

Pigg och Puff hade väl manipulerat Norstedts till den graden att de trodde varenda ord...

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Tack grabbar!

Whoa, man tackar! /images/icons/cool.gif
Jaja, se vad lite kaffe kan göra med en kille...

-Gaxar, positivt överraskad
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Saknar....

...din autograf i min autografsamling /images/icons/smile.gif

Riddaren - älskar sådana historier


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Ett tydligt bevis

Piff och Puff och Rubinen är alla ett bevis på att inteligens eller Moral och fokvett inte är ett krav för att få skriva framgångs rika böcker..

Problemet anser jag att SÅ många bibliotek har D&B "fakta" bok är att så många rollspelare är nyfikna på deras lögner.. *suck*

Fast jag måste erkänna att jag är en av dom som har läst boken och *ler* uj uj inte en sida utan lögner eller överdrifter och misförstånd.. *ler*
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Mygg och kameler

Läs historia rättvisa är den dyraste av lyx som finns normalt finns det två typer av medborgare de som kan förvänta sig orättvisor här i livet och de som får rättvisa....

Norsteds drar in hela upplagan för att proffesorn kan och har råd och ork att stäma skiten ur dom och han har nog många mäktiga vänner för att få rättvisa gjord OAVSÄTT om det är sant eller falskt.. ( och i händelse av att han läser detta så antyder inte jag att det är sant utan bara att han kan få rättvisa *skrattar* just in case )
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Mygg och kameler

Den gode farbror Herman har ju å andra sidan fyllt alla sina "historiska" böcker med faktafel. Dessutom drar han slutsatser av icke bevisade teorier. Karln var dömd att åka dit någon gång...

/Azagthoth
 

Hjonas

Veteran
Joined
12 Oct 2000
Messages
128
Location
Örebro
Re: Nordsteds...

Jag tycker personligen att det är rätt makabert att ett förlag som Nordsteds ens ger ut sån smörja. Det är ju inte
seriöst att ge ut sådana böcker, som framför allt är späckade med lögner och överdrifter (och små är dom inte
heller). Vilken sansad person som helst inser ju detta. Min kära moder har läst boken och tyckte den var skrattretande, och då var hon genom åren inte varit direkt pro-rollspel.

Att Piff & puff sen känner sig påhoppade kan jag faktiskt förstå, även om de flesta försök har varit att föra en
normal debatt så har väl fåtalet från rollspelarnas sida hängett sig åt barnsligheter & personliga påhopp.

Hmmm.. Var det ingen som läst igenom materialet innan dom tryckte det eller?. Skamligt av nordsteds i vilket fall.

[ Excutioner - Slayer of the light. Desecrator, Violator, Devastator - Messenger of Death ]
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Underbar! (NT)

Jamen... NT! Text saknas. Juh. :)

--
Björn

"Thanks for not contributing yet again." ---Kynes, to Eframepilot
(ASVS)
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Re: Nordsteds...

Problemet var att förlagsredaktören på Norstedts, dvs personen som ser till att en bok blir utgiven, själv var lagd åt konspirationsteorihållet. Ryktet säger att reaktionerna på Norstedts när recensionerna kom var viss förlägenhet. Allt för sent insåg man vad som släppts igenom... Som en pikant detalj kan nämnas att de fick 33700:- i litteraturstöd för publiceringen.

http://www.algonet.se/~enda
 

Bjorn

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,221
Location
Stockholm
Re: Free speach?!?

Menar ni på alvar att ni tycker att man inte borde få ge ut böcker som "de övergivnas arme"??? Måste säga att om/när förlagen sitter och bedömmer vad som är "politiskt korrekt" att ge ut då är man ute och cycklar. Nej grundprincipe måste väl ändå vara att vem som helst ska få skriva vad som helst (så länge man inte bryter mot nån lag iaf, vilket Piff&Puff väl knappast har gjort) sen är det ju upp till var och en om man köper/läser smörjan.
(Däremot måste de ju givitvis göra nån slags bedömning av om boken kommer sälja eller inte, men det är ju en annan femma.)

Däremot är det ju åt helvete att man slänger ut surt förvärvade skattekronor på sånt skit men å andra sidan finns det säkert folk som tycker det är precis lika slösaktit att lägga skatterpengar på föreningsstöd. (Jag är en sådan själv)


/Bjorn

"Live free or Die!"


<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by bjorn on 2000-10-20 09:45.</EM></FONT></P>
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
PK är väl en sak ...

... lögner och förtal en annan!

/Dante
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Free speach?!?

Givet viss menar vi inte ALVER angånde att förbjuda böcker som "De övergivna" givet viss har även Piff och puff rätt att säga det dom tycker MEN de har även ansvar att se till att de korekt kopierar citaten från böckerna.
Och att de inte förvrider fakta.

Författare som aktivt fel citerar och ändrar i text som de på står är direkt överfört ljuger coh sådana lögner bör man ha rätt att anklaga för förtal och kräva korrektion av boken i fråga. ( Allternatvit att de sätter ordet Fiction inte fakta som namn på boken )
 

Great goblin

Veteran
Joined
16 Aug 2000
Messages
162
Location
Sverige
Vet ni, vi borde faktiskt göra "något" åt de där två innan de kokar ihop någon ny skit. Föressten vet nån vad de sysslar med nu? Och Sedan vill jag veta vad F-n de menar med titeln "De övergivnas arme",jag gillar den poetiska klangen men menar idioterna att vi skulle vara någotslags övergivna hatiska människor som samlats i någon världsomspännande sekt!!? Det är ju för helsike sinnessjukt!
/ Great goblin

"Tolkien och Ereb I evighet"
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
NU RÄCKER DET!

Mina katter jag hade innan jag flyttade ifrån Sjövik hette Piff & Puff så nu får ni helt enkelt hitta ett annat nanm åt dom jag tar illa vid ;->

Jag är gud
 

Horus

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
205
Location
Sthlm
Rätt kul faktiskt

Jag tycker deras bok är rätt rolig. Den är så till den milda grad fylld av uppenbara lögner och självmotsägelser ("högeranarkister") att det är som att läsa en bok av Pratchet, även om Pratchets böcker kankse håller högre kvalitet.

/Horus
 
Top