Nekromanti det värsta ni vet, som är löjligt..

Fossegrim

Veteran
Joined
18 Jan 2013
Messages
18
Location
Uppsala
Utrop och meddelanden via högtalare när man åker kollektivt. Okej om det rör sig om något viktigt som en försening eller nödsituation men allt annat får mig att börja koka. Speciellt när informationen upprepas eller om personen som sänder ut meddelandet försöker vara extra käck och trevlig (vilket brukar resultera i att meddelandet blir onödigt långt). Jag har åkt tåg förut, jag vet att det finns en restaurangvagn, håll käften och låt mig sova.

Edit: och på tal om country så är det bara den hjärtskärande opiatindränkta melankolin av Townes van Zandt som gäller.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
roboman;n166686 said:
Om jag har med mig lösviktsgodis till bio brukar jag försöka ta det i en fruktpåse, då de låter betydligt mindre än papperspåsarna. Och så brukar jag försöka se till att locket till den eventuella läsken aldrig är hårt åtskruvat. Så att det aldrig pyser när man skruvar av det, vill säga.
Jag brukar sikta på drycker som inte har kolsyra i sig (delvis för att jag har efterhand som åren gått börjat tyckt allt mindre om kolsyra i drycker). Men om jag kände för att skaffa något med kolsyra så gör jag liknande som dig.


När det gäller kollektiv åkning, i buss specifikt (eftersom det är det jag oftast åker), så kan jag ibland bestämma mig för att inte åka med en buss för att jag tyckte där var för många på den (även om jag hade definitivt fått plats utan problem)... detta handlar bara om stadsbussar dock, och på linjer som kör ofta (ca var 10'de till 20'onde minut), och när jag inte har bråttom så klart.

En grej med trafik som jag kan störa mig på är när jag kommer till ett övergångställe utan trafik ljus, och har bestämt mig för att låta bilar köra förbi först, så att jag slipper skynda över övergångstället. För att åstakomma detta så ställer jag mig en bit bort ifrån övergångställer för att man ska se att "Den där snubben tänker inte gå över övergångstället, så jag kan fortsätta köra då ju"... men rätt vanligt så verkar inte förarna uppfatta detta, så de stannar, och jag kan se att de stannade pga mig för där finns ingen annan runtomkring mig som ska gå över, så jag brukar då försöka vinka förbi bilen först, men allt som oftast så reagerar de inte... varpå jag känner mig tvingad till att jogga över, vilket jag inte har lust med att göra, men som jag gör för att jag inte vill att föraren/förarna ska tvingas till att sitta där och vänta på att jag ska ta mig över i min egna lugna lilla takt... XD
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Kraetyz;n159941 said:
Emojis. Vi har haft en fantastisk kultur på internet i evig tid där vi skapar abstraktioner av känslor, föremål och koncept, och så kommer ni och bara bajsar på det med era jävla bananer och hjärtan. Helvete.

Jag älskar emojis. När jag får välja att använda dem.
Jag hatar när klienter automagiskt gör om alla mina tecken till emojis. Kolon D har liksom blivit frontslash begynnande parentes litet o litet u litet o slutparentes backslash, x begynnande parentes blev till x underline x som sedan google hangouts började animera så man måste lägga till två st underline, och då har vi ännu inte kommit till n underline n som även det.....

Ta inte mina äggplantor, bananer och getter ifrån mig, men döda inte heller det fantastiska smiley-arv vi fått oss till skänks! HISTORIEREVISIONISM vill jag säga, till och med Abe Lincoln (känd vampyrjägare) använde text-smileys!
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Jag använder definitivt XD alldeles för mycket... det har liksom blivit en ren reflex att jag lägger till där det känns "naturligt" att den borde vara för mig.

"Back in the day", så runt en 2003 till en 07-08-något, så brukade det vara :p för i MSN messenger så var ikonen som det blev till en lite så där "men det där var ju lite roligt och skämtsamt och allt vad det nu än mer representerade för mig"... efter jag "bytte" till Skype (msn messenger och skype gick ju ihop lite gran)... så var ikonen inte lika dan längre när jag använde :p ... så efter en viss tids provande för att hitta en text ikon som kändes lika dan, så kom jag fram till XD ...

Det är en ren reflex att jag slänger fram den så ofta som jag gör. XD
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Rhodryn;n167582 said:
efter jag "bytte" till Skype (msn messenger och skype gick ju ihop lite gran)... så var ikonen inte lika dan längre när jag använde :p
Skypes animation av ':D' har på riktigt ställt till problem för mig. Man skriver ett glatt, stort leende och får tillbaka "VARFÖR SKRATTAR DU ÅT MIG ;___; DET VAR VÄL INTE ROLIGT"

Skitprogram. Tur man kan stänga av emoticons.
 

Rhodryn

Hero
Joined
23 Sep 2013
Messages
977
Xhakhal;n167615 said:
Skypes animation av ':D' har på riktigt ställt till problem för mig. Man skriver ett glatt, stort leende och får tillbaka "VARFÖR SKRATTAR DU ÅT MIG ;___; DET VAR VÄL INTE ROLIGT"

Skitprogram. Tur man kan stänga av emoticons.
Just det... glömde det... använde :D ofta också innan... XD blev liksom en kombination av den gamla glada :p och :D för mig... min allt i allo typ av smiley. Men som sagt, jag använder den allt för ofta. XD
 
Top