Nekromanti Det värsta i alla Star Wars spel

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,511
Staffan;n245677 said:
Stoppar slaveri? Jabba verkar ha rätt gott om slavar även under Imperie-tiden, och Imperiet förslavade ju hela arter.
Under imperiet är slaveriet på Tatoine begränsat till en alien trafficker som är en gangster boss. Under reubliken var slaveriet spritt över hela planeten och vanligt!

Tekniskt sett har inte imperiet förslavat några arter längre. Det är gammla expanded universe så det är inte canon längre.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Jag gillar verkligen inte den här grejen att hylla rymdimperiet och klandra rebels. Tycker inte om det.
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Det är få fiktiva världar där typ… hmm… en gerilla mer eller mindre, är hjältarna.
I MOTU är det Skeletors gäng som slåss mot makten. Och dom är solklara badguys.
Men i SW är makten badguys. Jag värdesätter det.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,511
2097;n245711 said:
Jag gillar verkligen inte den här grejen att hylla rymdimperiet och klandra rebels. Tycker inte om det.
Jag skämtar bara, sorry.

Jag tycker det är lite kul att gå "De onda rymdtrollkarlarna som spränger planeter är de goda killarna" bara.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,746
Location
Stockholm
2097;n245712 said:
Det är få fiktiva världar där typ… hmm… en gerilla mer eller mindre, är hjältarna.
I MOTU är det Skeletors gäng som slåss mot makten. Och dom är solklara badguys.
Men i SW är makten badguys. Jag värdesätter det.

Jag tänkte först skriva att "det är väl ganska vanligt med gerilla som hjältar!?" men när jag tänkte efter så insåg jag att det kanske inte riktigt är på det sättet utanför Astrid Lindgrens sagor? :p
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
482
Location
Umeå
God45;n245709 said:
Under imperiet är slaveriet på Tatoine begränsat till en alien trafficker som är
Tekniskt sett har inte imperiet förslavat några arter längre. Det är gammla expanded universe så det är inte canon längre.
Tror faktiskt att förslavningen av Wookies har dykt upp igen i de nyare romanerna och tv-serien Rebels om jag inte minns fel. Saker från expanded universe kommer ju tillbaka då och då som t.ex. Thrawn och Darth Bane.
 
Top