Det stora Kontorsmysteriet

Dag 9
@God45 Du letar efter spår av Norton, han verkar inte ha ett eget kontor här, men du lyckas hitta en av advokaterna som enligt din information jobbar här: Fabian Horner. Han är dock tyvärr död, sittandes i sin kontorsstol. Fast i nacken är en brevkniv. Du hör en röst bakom dig. “Ni skulle ju sugas upp och bli till bränsle så jag kunde komma hem till djävlarnas hemvist!” Norton står i dörren, men hans ansikte är mer förvridet till att ha horn och hans hy lyser mörkrött. Norton verkar inte vara människa. Vad gör du: 1: Fly från vån 8 2: Slåss (ev med brevkniven)

@BiobunkerVII och @StradhLestat , ni tar er upp till HR. Patrick Duvalls kontor har ett par kollegor utanför som sitter i stolar utanför. Du muttrar om hur orättvist det är att inte få ha posters på sitt favoritband i kontoret, att folk inte kan ta skämt som förr i tiden eller att Pernilla såg gravid ut och det var inte menat som något opassande. Ni verkar ha en liten stund för er själva att snoka runt.

@Leon. Du sätter dig in i räkenskaper och excelark, hittar ett par fel och även felstavningar som din chef gjort vilket kunde gjort hela kvartals uträkningen katastrofal. Detta kan vara en chans att få bort henne och kanske till och med ta hennes plats vilket kan få upp din rank!

Ni har en magisk relik: Tavlan vid namn “skuggan av magi”

Vad gör ni:

1: Arbetar som vanligt.
2: Undersöker våning 8 utan faran omkring er.
3: Försök hacka er in i datasystemet med er låga rank 2 (3 för vissa) - detta kan få konsekvenser.
4: Skriv vad du gör och hitta på själv.
5. Letar upp valfri person ni har namn på (kan vara tex någon ni pratat med förut tex: Norton, Vaktmästaren Rolf, Gretchen.

1: Skriker som ett barn och springer för livet. Välter stolar och papperskorgar efter mig. ”HR-ÖVERTRÄDELSE! HR-ÖVERTRÄDELSE! DET HÄR BRYTER MOT VÅR VÄÄÄRRRRDDDEEE GRUND OCH ANTI-MOBBNINGS INITIATIVET FÖRBJUDER SPECIFIKT FYSISKT VÅLD!!!”

Medans @God45 stökar runt på HR avdelningen och drar till sig allas blickar, Så fokuserar teamet Giff och Tommegotchi på HR systemen/foldrarna. Vi leter generellt efter något som kan hjälpas oss, men kanske mest efter vilka som tidsmässigt hamnade på det här företaget i samband med att vi hamnade fel i universum? Rent krasst.. Vi försöker hitta samband och identifiera vilka chefer/personer som inte heller hör hemma här...

4. Jag kuppar definitivt chefen. Jag har fakta, namn och filer som är nyckel till makt. Det är inte så olikt demonologi.

I kvartalsrapportens namn besvärjer jag dig! I sluträkningens namn betvingar jag dig! Tänker jag inombords alltså. Utåt är jag mild och bekymrad: "Det ser ut att vara lite oregelbundenheter runt balansräkningen. Oj, de är ju godkända av Todd..."

Dag 10
@God45 Du springer ut från våningen, högljudd så det ekar i trapphuset! Du krockar in i Linda Graves (IT-chef) som tittar trött. “Du har inte svarat på din telefon, hur går det med ai assistenten som skulle underlätta arbetet för företaget?” frågar hon och du blir medsläpad upp till våning 13 för ett möte med Marketing & PR för att skapa design alternativ för assistenten. Efter mötet med demonen Norton, tar du en puff från din Vape, som verkar få dig att se igenom illusioner då en av marketing personerna ser ut att ha en döskalle till ansikte, som vibrerar lite fram och tillbaka ur ditt synfält.

@Leon Din rapport upp till Gloria Kane (Ekonomichef), får snabba resultat och din rank går upp till 5! Detta kommer med förmåner som ett eget kontor, högre lön men också; mer ansvar. Din klocka piper till och du känner hur magi kittlar i dina fingrar när du går över ditt kontor, en liten staty i bokhyllan känns annorlunda, lite som tavlan ni hittade.
Gratulerar på din befordran!

@StradhLestat Du går igenom arkivet medan @BiobunkerVII har försvunnit iväg någonstans på våningen. Du hittar ett par namn som verkar ha startat samtidigt som när ni fyra kom hit. Ray Foster nere i Arkivet, Corey Green på vån 3 i postrummet samt Erin Moss som jobbar som sekreterare på våning 18.

Ni har nu en magisk relik: Tavlan vid namn “skuggan av magi”

Vad gör ni:
2: Undersöker våning 8 utan faran omkring er.
3: Försök hacka er in i datasystemet med er låga rank 2 (3 för vissa) - detta kan få konsekvenser.
5. Letar upp valfri person ni har namn på (kan vara tex någon ni pratat med förut tex: Norton, Vaktmästaren Rolf, Gretchen.

4: Berättar för de andra om dödskallarna. Försöker sedan se om jag kan få reda på vad personen med dödskallen heter/jobbar med,

Jag och Tommegotchi tar oss till Corey Green på vån 3 i postrummet. Vi misstänker starkt att även om det skulle visa sig att Corey "bara" är en vanlig "slav i företaget" och i sig själv inte döljer något eller har svar på saker...så är det nog en som vet vad som händer i huset totalt. Han lär röra sig fritt runt i byggnaden utan att folk ens lägger märke till honom eller bryr sig om hans närvaro. Han lär sitta på massa information om allt som händer i huset. Säkerligen enm hel del sådan som andra egentligen tänkt de höll hemlig.....vem bryr sig om postisen liksom!"
Jag och Tomme ser helt enkelt en win win situation här. Antigen ÄR corey mer än "vanlig" eller så kommer han veta en massa om vad som sker

1 jobbar på och bevisar min kompetens. Äg befordran

2. krister undersöker våning 8
(de senaste dagarna har jag haft dåligt med tid, tyvärr gäller det även de närmaste dagarna)

Dag 11

@God45 Personen du tittar på medan du nämner döskallar du sett, verkar bli nervös och skyndar sig ut. Du ser namnet: Ben Rangel - Finans avdelning, på hans namnskylt runt halsen, en doft av rökelse hänger efter honom. Dina hår ställer sig upp på armarna som om hela honom är full av magi, du skulle kunna, hypotetiskt sett, använda herr Rangel som ett magiskt fokus för en ritual att ta er hem, när ni vet vilken våning ni behöver göra ritualen på. Det kluriga blir att få med sig honom på planen förstås.

@Leon Du jobbar på för fullt, svarar på mail, går igenom din “att göra” lista som snabbt blir kortare. Din casio-klocka tickar på armen när du känner igen pirret från bokhyllan. Du känner klockan glida av armen och sätter sig runt halsen i sin gamla form: skyddsamuletten. Precis när Norton från Admin kommer in och du hör honom svära till, du tittar upp och ser Norton (som du knappt minns från Admin) förvrängas till en demon form framför ögonen på dig! Han springer ut, som om bränd av din amulett!

@StradhLestat Corey Green nere i arkivet verkar lite skygg av sig när du hittar honom i vad som ser ut som ett litet fort av lådor och papper som skrivs in i datorn för att digitaliseras. Tommegotchi väser från sitt plasthölje och du ser igenom illusionen: Corey Green är en goblin! Han tittar på dig, ser att du ser honom… riktigt ser honom. “säg inget, snälla.”

@BiobunkerVII Våning 8 är lugn med hur den var förut. Audrey har blivit hittade av andra anställda nu när hissen funkar och flera personer (även chefen Marcus Langford) är där och du hör hans irritation klaga över förseningar, hur folk som är anställda använder hans företag som något ritualistisk hobbyrum.

Ni har nu en magisk relik: Tavlan vid namn “skuggan av magi”

Vad gör ni:
2: Undersöker valfri våning (fyll i våning).

Lista på våningar:
20 – VD & Executive Suite
19 – Juridiska avdelningen
18 – Styrelserum & Exklusiva möteslokaler
17 – Finans / CFO
16 – Research & Development
15 – IT Infrastructure
14 – Produktdesign & Creative Studio
13 – Marketing & PR
12 – HR & Personal
11 – Data Science & Analytics
10 – Facilities / Fastighetsdrift
9 – Customer Relations / Ledning
8 – Konferenser & Stora möten
7 – Accounting / Bokföring
6 – IT Support
5 – Customer Service (Call Center)
4 – Administration & Office Management
3 – Dokumenthantering & Postrum
2 – Personal Lounge / Fikarum
1 – Reception & Lobby

-1 – Garage & Leveranser
-2 – Underhållstunnlar & El central
-3 – Arkivet

Om det är nåt som Krister lärt sig i den här världen så är det att de enda som förtjänar att förnedras med en gag-ball i munnen mer än HR-personal så är det Marknadsföringssvinen - så jag beger mig till våning 13

4: Jag meddelar de andra om Ben! Sedan kollar jag upp vad han jobbar med och försöker få honom utlånad till mitt AI projekt så jag kan bossa runt honom!

Mhm Admin där har vi det. 3 + 4 = 7. Jag meddelar övriga om Norton och min teori

2. Undersöker våning 4

Back