Det stora Kontorsmysteriet

"Inte säga något? Självklart kan jag göra det, om du är där du vill vara. Tyvärr är det så att jag och några av mina kollegor inte vill vara här, vi vill hem där vi kom ifrån. Du är nog den som kan hjälpa oss en hel del med det. Du kanske vet saker vi inte vet om hur vi tar oss hem, vem i det här huset mer än du och vi som inte är vem de utger sig för att vara och sådana saker. Det vore himla tråkigt om vi måste ställa till med scener och vända upp och ner på stället och skapa kaos. Du vet i kaoset som blir där så är det lätt att hemligheter råkar avslöjas....tex vem som är en goblin. Det vore väl tråkigt? Är det inte bättre att du hjälper oss komma härifrån, så att du kan forsätta göra det du nu gör?"
4. Sätter press på goblinen för att få denna att avslöja saker

Dag 12

@God45 När Ben Rangel kommer ner till er och kommer in i mötesrummet, blir han blek, vilket är något nytt att se för dig då en döskalle redan är väldigt blek. Han jobbar på Finansavdelningen med att gå igenom utgifter från alla avdelningar. Han ser rädd ut, orolig som om du är lite farlig och håller hårt om sin clipboard. “Ni på Ai har haft en hel del utgifter, det ryktas att ni kommer sparka folk mer era ai prylar.” Säger Ben, men du märker mest att din magi verkar lite starkare, som om den sipprar tillbaka genom hans bleka ben.

@Leon Admin avdelningen verkar lugn, även om du känner en lite frän doft av rök, tavlor av röd abstrakt konst, blodröda namnskyltar, ihop med varje kontorsstol har en röd dyna. Folket här verkar mest ignorera dig, även om behöver gnugga dig lite i ögonen, när vissa personer (inte alla) verkar ha horn i pannan som om det vore halloween nästan. Du ser Norton försvinna in på ett kontor längre ned där doften av rök blir mer intensiv. En kvinna kommer fram till dig. “Kan jag hjälpa dig med nåt?” hon ser tack och lov normal ut.

@StradhLestat Corey Green ser storögt på dig. “Hemligheter? Alltså, det är väl klart man lyssnat. Men… om jag säger saker, så kan folk skada mig. Fattar du? Norton är läskig, försöker använda en “LeeyLiiine” eller vad det heter som är under huset på någe vis. Men du hörde det INTE från mig ok.” Corey tittar runt, som om någon lyssnar. Fråga Ben Rangel uppe på Finans, eller Erin Moss uppe på 18, hon kan charma de flesta och hon vill också vara kvar här.” Corey viskar i ditt öra. “Hon är en sån där… succmubus som förför folk i säng.”

@BiobunkerVII Marketing avdelningen är full av posters, kopiatorn och skrivaren går i ett. Folk går med kaffekoppar eller energi burkar, står med telefoner fullt engagerade i sina samtal om att sälja produkter. En karl går fram till dig, ser ditt id kort runt halsen och ler. “Oh tack o lov, customer service. Fick ni mailet, kom för fan, vi behöver veta vad folket tycker om den nya “smarta” vattenkokaren vi gav ut förra månaden”, säger han och drar in dig i ett mötesrum med folk och VDn för företaget: Marcus Langford som inte verkar nöjd.

Ni har en magisk relik: Tavlan vid namn “skuggan av magi” , vet om en magisk byst på @Leon s kontor samt att något magiskt är med Ben Rangel.

Vad gör ni:
1: Arbetar som vanligt.
2: Undersöker valfri våning (fyll i våning).
3: Försök hacka er in i datasystemet med er låga rank 2 (3 för vissa) - detta kan få konsekvenser.
4: Skriv vad du gör och hitta på själv.
5. Letar upp valfri person ni har namn på (kan vara tex någon ni pratat med förut tex: Norton, Vaktmästaren Rolf, Gretchen.

4. Övertygar Ben om att, nej, AI:n kommer inte sparka någon. Istället kommer den göra företaget så rikt att de behöver expandera! Särskilt viktiga personer, som Ben kan vara om han hjälper mig, kommer befodras och få inföytande samt löneförhöjningar! Bara var lojal mot AI:n och mig.

Back