chrull said:Eksem said:Nu hade de väl iofs lagt ned hela sin produktlinje innan chefredaktören kallade personen i fråga för uppblåst (och var chefredaktör)?
Absolut, men liknande saker hände då också.
Eksem said:Att personer ur redaktionen kallade Riotminds-folket för uppblåsta? Vilka var det som var redaktion då egentligen?
Måns said:RM brukar ju ofta tycka att de inte får tillräckligt med stöd från hobbyn
solvebring said:Vad jag däremot kan klaga på är just det som andra sagt, att de inte brydde sig så mycket om marknaden och vad folk tyckte
Måns said:Det är fullt möjligt. Jag pratar bara om två specifika situationer.
Magnus Seter said:Henry Ford sa nått om det ...
"If I’d have asked my customers what they wanted, they would have told me ‘A faster horse."
chrull said:Eksem said:Att personer ur redaktionen kallade Riotminds-folket för uppblåsta? Vilka var det som var redaktion då egentligen?
Jag har för mig att Ymir iaf var moderator? Och vad han sagt om RM vet vi ju sen tidigare i tråden.
Bra poäng, Magnus. Det var det jag menade med:Magnus Seter said:solvebring said:Vad jag däremot kan klaga på är just det som andra sagt, att de inte brydde sig så mycket om marknaden och vad folk tyckte
Henry Ford sa nått om det ...
"If I’d have asked my customers what they wanted, they would have told me ‘A faster horse."
Om Riot hade frågat "marknaden" hade de sagt "Ereb Altor" och "Drakar och Demoner v4". Och "om ni ändrar nått ska ni dö!".
Då kanske vi inte fått vandra i Trudvangs skogar. Och Vinterskogens Hemlighet hade inte skrivits för Ereb, det garanterar jag.
Så det är både plus och minus med att fråga "marknaden".
/M
Jag lyckades dock inte forma tanken lika precist som du.solvebring said:De körde sitt race helt enkelt. Vilket kan ses som både bra och dåligt beroende på hur man ser det. Å ena sidan är det faktiskt rätt gött att se en spelmakare som gör sitt, det han tror på, utan att bry sig så mycket. Det finns trots allt spelmakare med dåligt självförtroende som tillslut tappar sitt designmål för att alla ska få som de vill. Å andra sidan har vi Drakar & Demoner, ett folkligt rollspel, vilket ställer lite mer krav på lyhördhet - vilken inte fanns där, och i det fallet håller det sämre.
Svarte faraonen said:Att döma av den här genomgången känns deras onlinesatsning väldigt mycket som "a faster horse" när folk redan har bilar.
Svarte faraonen said:Var inte du också admin i samma veva?
Svarte faraonen said:chrull said:Eksem said:Att personer ur redaktionen kallade Riotminds-folket för uppblåsta? Vilka var det som var redaktion då egentligen?
Jag har för mig att Ymir iaf var moderator? Och vad han sagt om RM vet vi ju sen tidigare i tråden.
Var inte du också admin i samma veva?
chrull said:Det bör jag ha varit. Kommer inte ihåg exakt när saker hände och vem vilka som var vad just då.
Ville du komma något med det eller frågade du bara?
Svarte faraonen said:Så vitt jag minns var det redan när Riotminds först kom med nyheten om tjänsten som vissa personer (t.ex. krank)
Det är det jag menar - varför inte göra både och, och sedan välja det bästa från båda hållen?Magnus Seter said:Själv skulle jag, om jag gjorde ett spel idag, välja bort rollspel.nu och allt vad fokusgrupper heter, och fråga mig själv och mina kompisar vad som är kul och bra.
Det där med just krank hör väl kanske inte till saken. Men att han var en av flera gör det. Jag har hört många RM-spelare som kritiserat flera olika delar av sidan. Nu vet jag ju dock inte hurpass man framförde det till RM - det är också en viktig del av det hela. Men vad säkert är, är att många framförde klagomål kring olika funktioner och avsaknaden av andra funktioner.Magnus Seter said:Svarte faraonen said:Så vitt jag minns var det redan när Riotminds först kom med nyheten om tjänsten som vissa personer (t.ex. krank)
Ja, jag undrar varför Riot inte lyssnade på krank av alla människor? Han har ju alltid haft tumme med Riot-gänget, och gett bra och konstruktiv kritik, så varför de nu plötsligt skulle strunta i det, det låter ju befängt?
Eller kanske helt logiskt.
/M
Jag skulle säga att det där är från fall till fall.Hans E Magnusson said:Magnus Seter said:Det finns också argument för att inte skapa med en grupp som referens också.
Om man har en stark egen idé, så finns risken att man urvattnar den om man vänder sig till en större grupp. Den gruppen kommer per automatik föredra säkra och beprövade lösningar, eller lösningar som ligger åt så olika håll att man riskerar att hamna i en mittfåra av "meh".
Fram för mer diktatoriska spelskapare! Skapa spelet, låt publiken bedöma sen om det vart bra eller inte.
/M
Det där vill jag ge ett stort +1