Nekromanti Der untergang - Hur skulle ni göra?

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Tyskarna däremot hade nog inte så många kvinnor i främre leden. De skulle ju föda nya blonda hjältegossebarn till fronten och likaledes blonda flickebarn för att säkra nästa generation."

Nepp, hausfrau var ju idealet eller så minns jag fel. Fast å andra sidan vill jag minnas att det finns filmer vid namn "Ilse, She-wolf of the SS", så en viss catfightpotential kanske fanns ändå. För inte skulle väl en FILM ljuga för oss? :gremooo:


Storuggla, carity headdress ball
 

IYKK

Veteran
Joined
23 Jul 2004
Messages
29
Location
Lund
Tja, om jag är stationerad att vakta Führer-bunkern så är ju sannolikheten stor att jag tillhör något Waffen SS-förband vilket gör kapitulation meningslöst, då både ryssar och västallierade sköt SS-soldater på fläcken.

Jag skulle nog slänga uniformen, dock behållit vapnet som skydd mot plundrande ryssar, och försöka gömma mig bland civilbefolkningen. Att ta sig ut ur Berlin hade nog varit hyfsat svårt och osäkert.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
skulle hält i mig n flaska sprit ta ett maskingevär och storma rakt ut och skjuta så många som möjligt innan dom sköt mig... helst skulle jag nog ha någon slags självmordspryl på mig också som jag hade utlöst om jag var döende

//netfeed, ge upp är inte ett alternativ :gremsmile:
 

GoblinGurra

Swordsman
Joined
28 Sep 2004
Messages
421
Location
Karlstad
Bunnyhoppa runt och göra headshots på folk förstås(För mycket Call of Duty)

Men i verkligheten skulle jag vråla nåt coolt stridsvrål som "Gesundheit!!!!!!" och sen storma ut ur bunkern(eller vart jag nu är) vrålandes och allmänt skjutandes på allt som rör sig...Sen bli skjuten i halsen och bli liggandes på marken vrålandes:
"Mutti!!!Mutti!!!" på svenska "Mamma!!!Mamma!!!"
Och sedan dö och alla skulle gråta och nån cool gubbe som kämpade vid min sida ska säga något otroligt coolt.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Om jag skulle vara bland de sista soldaterna - alltså en mycket övertygad nazist i det fallet - om man verkligen står kvar på sin post då allt egentligen rasat och man borde fly, en sådan snubbe... Då skulle man väl vråla "Sieg Heil" och kuta till anfall och dö för sin fürer och sitt fosterland...

Men om jag vore mig själv, då hade jag desaterat för länge sen... Orka vara soldat i det verkliga hårda skiten då man kan spela rollspel... :gremgrin:
 

Petri

Veteran
Joined
22 Jul 2003
Messages
159
Location
Göteborg
Svårt att säga. Vad vet jag om läget på det stora hela förutom att det ser VERLKIGEN VERKLIGEN brunt ut? Vet jag huruvida Amerikanerna behandlar sina krigsfångar bättre än ryssarna? Är jag fullständigt indoktrinerad och tror fortfarande på TREDJE RIKET.

Troligtvis är jag fullständigt hjärntvättad, slut på patroner, vatten och mat. Sen att patronerna är slut kvittar för geväret är paj. Jag har min spade och bajonett. RAUS!


-Petri med en massa frågor
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Svår fråga, men jag vet i alla fall att jag skulle gå folk på nerverna. Kanske sjunga en massa i stil med:

"Det var en gång en mus, och den musen hette Klas
Och han var alltid bjuden, när det var stort kalas
Det bästa som han visste, det var att lata sig
För arbete och strävan, det roar inte mig
Faderullan lej"

Eller

"Ja e en dobedido, det är en dobedido, jag menar dobidobi-dobidobi-dobediuu..."

Och så skulle jag citera en massa Disneyskurkar (Scar, Sir Väs och Prins John mest) också, fast de hade inte kommit då.

Ja. Ni märker själva.

-Hjalle, en dobedidu.
 
Joined
25 Jun 2000
Messages
1,243
Location
Stockholm,Svearike, Tellus, Vintergatan
Bunnyhoppa runt och göra headshots på folk förstås(För mycket Call of Duty)

Lol och kanske "rocket jumpa" lite också á la quake :gremtongue:

"Fritz, ta dig upp på den där balkongen!"

"Jawohl!" *Fritz riktar panzershrecken ned i marken* KABOOM *väggarna blir målade utav Fritzs kroppvätskor* :gremgrin:

Sedan så undrar jag också om soldaterna hörde en kommentator som säger saker som "DOUBLE KILL" "ULTRA KILL" "UNSTOPPABLE!" med en väldigt mörk röst när de dödar en massa på rad :gremtongue:

Förövrigt borde väl vara lite svårt att skrika om man blivit skjuten i halsen? Det borde väl låta mera som *gurgel gurgel* eller nått... :gremtongue:
 
Top