Den stora tråden om rollspelspoddar

Cyberhest

Konträr kverulant
Joined
24 Jan 2006
Messages
465
Location
Stockholm
Nu kommer fortsättningen av Den Svarta Jorden i Västra Götaland i podd-format. Del 1 ligger ute redan nu. Fortsättningen kommer släppas på söndagar under sommaren. Finns tillgängligt på Soundcloud, Spotify och Radio Noden.

Har inte lyssnat på hela än, men både jag och Payam (som är en del av kärngänget i min AD&D-grupp) skrattade väldigt gott åt den Klassiska Marxisten. Guld!
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Jag har precis börjat spelleda Drakkejsarens Hemlighet, kampanjen som följer med DoD23. Vilka bra poddar finns det som kört några av äventyren därifrån?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jag har precis börjat spelleda Drakkejsarens Hemlighet, kampanjen som följer med DoD23. Vilka bra poddar finns det som kört några av äventyren därifrån?
De övergrivnas armé är de som kommit igång bäst.

Sen har ju folk spelar Ridders rös också, men inte riktigt själva kampanjen.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
De övergrivnas armé är de som kommit igång bäst.

Sen har ju folk spelar Ridders rös också, men inte riktigt själva kampanjen.
Det behöver inte specifikt vara sådana som kör hela kampanjen. Lösnummer med de enskilda äventyren funkar bra de med. Jag har insett att jag spelleder äventyr bättre om jag lyssnat på poddar som kört dem innan och jag är ute efter inspiration.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Det behöver inte specifikt vara sådana som kör hela kampanjen. Lösnummer med de enskilda äventyren funkar bra de med. Jag har insett att jag spelleder äventyr bättre om jag lyssnat på poddar som kört dem innan och jag är ute efter inspiration.
På rak arm:

Effekt Podcast - Magnus Seter spelledde Ridder's Mound
Äventyrarna - spelade Ridders rös
Gestalt - Magnus Seter spelledde Trolletinn
Sweden Rolls - spelade Ridders rös
Altors Vidder - spelade Ridders rös
De övergivnas armé - har påbörjat kampanjen, besökt Utkante och är nu i Templet Purpurbrand
 
Joined
16 Aug 2023
Messages
16
Min kompis Martin har dragit igång en podd som heter FINLIR. Snack om olika rollspel rent allmänt. Lite diskussion men mer anekdotiskt och genomgång av olika spel, upplägget kommer utvecklas efter hand. Hittills har det snackats om Skräckrollspel, Lovecraftianska spel och Mutant. Mer kommer inom en snar framtid https://martinjkallstrom.podbean.com/
 

Attachments

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Min kompis Martin har dragit igång en podd som heter FINLIR. Snack om olika rollspel rent allmänt. Lite diskussion men mer anekdotiskt och genomgång av olika spel, upplägget kommer utvecklas efter hand. Hittills har det snackats om Skräckrollspel, Lovecraftianska spel och Mutant. Mer kommer inom en snar framtid https://martinjkallstrom.podbean.com/
Snubblade på den härför leden, gladeligen överraskad, allt är genomlyssnat. Det är ju inte strösslat med svenska pratpoddar för rollspel så man blir ju extra glad när sånt dyker upp. Då jag inte är ett stort fan av skräckrollspel så var första avsnittet "Skräckrollspel" extra intressant. Och, ja, Mutant är jag ju ett stort fan av så det blev ju också extra intressant :)

Keep up the good work!
 
Joined
16 Aug 2023
Messages
16
Snubblade på den härför leden, gladeligen överraskad, allt är genomlyssnat. Det är ju inte strösslat med svenska pratpoddar för rollspel så man blir ju extra glad när sånt dyker upp. Då jag inte är ett stort fan av skräckrollspel så var första avsnittet "Skräckrollspel" extra intressant. Och, ja, Mutant är jag ju ett stort fan av så det blev ju också extra intressant :)

Keep up the good work!
Ah vad roligt, det ska jag hälsa Martin, då blir han glad! Avsnitt nr 4 kommer väldigt snart. Och jag håller med, En till AP-podd kanske inte riktigt behövs just nu.
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Nu kommer fortsättningen av Den Svarta Jorden i Västra Götaland/.../
Många poddar som ska lyssnas och man vill ju vara i bra stämning för upplevelsens skull (set and setting, ni vet) så det har tagit sin rundliga tid innan jag kunde lyssna men nu var det läge - och vilken upplevelse det blev! :)

Man blir så glad när man lyssnar, ni är definitivt en egen nisch på svenska poddscenen, och nästa gång som Fenix delar ut pris så får ni ett - keep up the good work!
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,996
Location
Ett häxkräl
Hej poddfolk!

Finns det någon AP-podd på svenska som språkligt och innehållsmässigt skulle passa för en lyssnare på en sådär 10 år? Finna Dolda Ting är sönderlyssnad sedan länge …
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,495
Location
En mälarö
Är det någon som har något att säga om podcasten Into the Darkness?

1696227656693.png
 
Last edited:
Top