Någon som vet ifall livespelandet på DoDs 40-årskalas på Alphaspel togs upp och kommer göras tillgängligt på något vis?
Osäker på livespelandet men Sweden Rolls snackar i början här om att de ska släppa intervjuer och paneler. Länken är från när Sweden rolls kör Drakar och Demoner på engelska.Någon som vet ifall livespelandet på DoDs 40-årskalas på Alphaspel togs upp och kommer göras tillgängligt på något vis?
Någon som vet ifall livespelandet på DoDs 40-årskalas på Alphaspel togs upp och kommer göras tillgängligt på något vis?
Den mångåriga podden Rollspelsdags har bestämt sig för att kasta in handduken. Verkar dock som att det finns möjligheter för nya produktioner, om än med andra medlemskonstellationer.
Och förstås, vilka framtida utflykter ni än gör i poddossfären, i vilka konstellationer det än blir, så kommer jag att hänga på låset och lyssna vid släpp. Så, se till att göra reklam för er här på wrnu så åker ni raskt in i min poddapparat. Med det sagt – lycka till med alla era framtida företag.
Det är så ofantligt mycket roligare att lyssna på än den generella wrnu-åsikten om Riotminds som är kompakt glädjelöst gnäll.
Vet inte om den nämnts tidigare, eller om det är av intresse men Loremaster - a Warhammer 40K Podcast är rätt ok om man uppskattar det världsbygget. Sen finns ju Cyberpunk Lorecast (som jag hittills inte lyssnat något på).Finns det några bra poddar som snackar om lore i olika spel?
Finns det några bra poddar som snackar om lore i olika spel?
Jag är inte säker på vad du menar, men The Godlearner Podcast är ganska tung på setting lore, eftersom det handlar om rollspel i Glorantha. Ren lore exegetik verkar lite svårt att göra en bra pod om.
Lore, setting och världsbygge för en som inte orkar köpa och läsa moduler![]()