Varulv DEN STORA KONSTUTSTÄLLNINGEN

Bästa Margrete,

jag vill bara kort stämma av med dig om vad som gäller.

Vi hade ett väldigt bra möte i onsdags, men diskussion utbröt när jag menade att skisserna av Rodin skulle placeras till höger om Flöjtspelande pojke i Parksalen och då menade Leena att det vore bättre om man placerade Flöjtspelande pojke till vänster om skisserna. Efter ett bra tag la sig Henrieta i och menade att man skulle pröva att placera dem horisontellt. Hon sa att man gjort så innan den stora renoveringen, vilket var före min tid på museet.

Har vi någon policy för detta? Jag känner att vi behöver ledningens stöd i detta svåra vägval.

För övrigt hänger nu ”Haha, you suck!” av Bradley Bradleyson-Fiskars i Nybrosalen? Lite oväntat med ett så postmodernt inslag i en sal som enligt skyltarna ska visa upp svenskt 1700-talsmåleri? Bifogar bild.

IMG_3044.jpeg

MVH

Torben Askviksstrut-Daniels
Doktorand, Mitt doktorandprojekt undersöker svenskt glasmåleri under 1700-talet utifrån neohegeliansk teori med ett ny-fundamentalt kosmopolitiskt verksamhetsteoretiskt perspektiv. Läs mer på min blogg: Danielstankaromstortochsmått@wordpres.com

All konst efter Karl XIIs likfärd är skit.
Basse har lovat att jag är bybo så jag anmäler mig - skickar man färdighetsprov till din e-mäjl? Då ni är förknippade med Moderna Museet tänker jag att man kan lämna in fingerteckningar eller snor på ett A4?

För alla andra kretiner som inte har @Basenanji intelligens är detta en anmälan

Inspirerad av @BiobunkerVII vill jag uppmuntra er alla att bidra med konstnärliga bidrag i den här tråden tills föranmälan officiellt öppnar med dunder och brak den 13/3!

Rollspel,nu:s egen Vårsalong! ❤️

Eftersom jag har FV 0 i Visuellt tänkande får jag bidra med en en modernistisk dikt på fri vers från min poetiska period:

Om tiden
i rörelse,
berättar visarna,
som kretsar kring
en orörlig punkt,
stum,
i urtavlans mitt

Den här tavlan har hängt i hallen länge, men nu insisterar frugan på att den ska ner. Antikrundan sa att det var massproducerat skräp men jag tror de ljuger eller inte vet ett skit. Hittills okänd Andy Warhol säger jag.

Anyway, jag donerar den här till museet, så ska vi se vad frugan säger när den hänger uppe i deras salar istället.
1772867872718.jpeg

Back