Nekromanti Den ständiga frågan: Skadesystem

Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Tycker ordet "realism" tillsammans med "skadesystem" börjar bli ett urvattnat lågmärkesklichéord.
Ok, men vad är då det här:

"Maximal realism" betyder för mig en massa detaljtabeller...
Om något börjar bli urvattnad kliché så är det likställandet av realism och detaljism. Det är inte samma sak. Du kan ha ett realistiskt system med hög eller låg detaljnivå. Du kan också ha ett orealistiskt system med dito.

/Faehrengaust, trött på detaljhandeln
 

Herr Brownswick

Veteran
Joined
28 Aug 2001
Messages
59
Location
Onorrland
Om något börjar bli urvattnad kliché så är det likställandet av realism och detaljism
Jaja, får väl erkänna att du fick mig där =) ,men jag tycker ibland att det känns som om olika rollspel försöker överträffa varandra i att vara så verklighetsplagierade som möjligt just i strids- och skadesystem. Så länge det finns en nån sorts rimlighet i allt så är jag för det mesta nöjd.

Herr Brownswick
 

Lambendil_UBBT

Warrior
Joined
31 Jan 2002
Messages
258
Location
Bodafors, Jönköpings Län
Detaljism

Som jag redan sagt tidigare i den här tråden, så är realism det jag är ute efter, inte det jag utger mig för att ha. Samtidigt vill jag hålla detaljismen nere för att få ett snabbt system.

Än så länge kräver våra strider enbart ett slag per person för att avgöra skada, träffområde, parad, effekt och liknande.

Det har tagit 4 år att ta fram, så nu behöver jag väl liknande tid för att ta fram ett vettigt skadesystem. :gremfrown:
 
Top