Varulv Den orimlige Åbäket - SLUT

BREV (orginal, alltså pre behandling av korrupt brevbärare)

BASSE (levererat R1)
Halloj! Det verkar vara så att Brynolf tycker att det är jetekul att jag är ulv. Hmpf! Men, nu vinner vi det här snabbt, langa på mig håningen så vinner vi kvickt! Det är ju trots allt det spelet går ut på: att vinna! :) /Basse

SIDD (stulet av BM)
Halloj Sven
Låt oss vara realistiska och kräva det omöjliga.
Rätt uppenbart att jag Sidd är Bruce! Bara att se vaderna på första gymbilden. Ro hit me knarket nu så vi vinner det här!
Mvh Sidd

ISAC (levererat R1)
Du duger som du är, älskade professor. Även om Bålsta sårat dig på djupet

BIGMAMA (levererat R1)
Sven, jag är Bruce! Ska försöka göra vad jag kan för att bevisa det för dig. Det första jag kommer göra är att be byn om en bultsax. Med den kommer jag kunna bryta upp låset till ett parti knark som kommit på villovägar till SATS i Flemingsberg (där jag också tränar regelbundet) och därmed sätta en spruta i en av byborna. Jag kommer allltså kunna nattmörda jag också men bara en enda gång under hela spelet. Jag kommer säga att bultsaxen ska användas till något annat än detta, så klart. Jag kommer vänta lite med detta move då jag måste klura ut vem som är Sven så jag inte råkar nattmörda dig av bara farten.

IMPETIGO (kvar i lådan)
Hej kompis!
Jag håller inte alls med Vimes om att den här sortens spel är tråkiga, jag har suttit som på nålar i två dagar för att se om de skulle göra det vettiga och dreva mig men icke.
Nattmord tack!
Starka hälsningar,
Bruce Basse Banner (BBB)

OCTAGONAL (stulet av bm)
"Du är Bruce Banner.
Till vardags framstår du som en helt ordinär kroppsbyggare på SATS i Bålsta. Men under den vältränade ytan döljer sig något betydligt mindre ordinärt. Om professor Sven lyckas ge dig sitt knark förvandlas du till det orimliga Åbäket och tillsammans förintar ni Bålsta på ett ohemult sätt.
Du får, precis som övriga spelare, skicka ett hemligt brev till professor Sven under spelets gång. PMa Brynolf så vidarebefordras brevet till rätt spelare. Lycka till. Och kom ihåg: Bad sleep is KILLING your gains!"
Med vänliga hälsningar
Octagonal

POJ (stulet av BM)
Hej Sven. Jag är den som tränar barfota. Droppa vad-knarket på mig i natt så förvandlas jag och vi tar hem det här direkt.

SYSP (kvar i lådan)
Hej Sven, den riktige Bruce här.
Du kanske undrar varför jag väntat så länge med att skriva till dig, men det har en rimlig förklaring. Jag har nämligen fått tre grejer från SL i mitt PM:
Jag får väkta en spelare varje runda (!!!). Ja, det stämmer. Det är en ulv som är väktaren det här partiet.
Jag har info att många bybor har fått ett val att vara ordinär bybo eller få en slumpad förmåga eller info, men då kan de dö om de blir väktare, i.e jag kan “nattmörda” dessa. Tror inte att byn vet att väktaren är ulv, men det kanske finns med i nån info-bit som någon bybo har fått slumpad.
Jag får i mitt hemliga brev till dig namnge en och endast en spelare. När den röstas ut får jag veta vem du röstade på i den omgången. Därav att jag väntat med att skriva tills vi ser vem som är på väg att åka ut. Nu ser det ju ut som vi vet vem som åker ut den här rundan så jag kommer välja den spelaren, men skrev jag till dig för tidigt var det inte lika säkert. Inte säkert på om det här brevet når dig innan rundans slut dock, postgången verkar notoriskt opålitlig :D Det är ju inte jätteviktigt för mig att veta vem du är, men det undviker i alla fall att jag råkar dreva dig i onödan så det kändes bra att ha den optionen kvar.
Jag kommer att ge mig tillkänna så du vet vem brevet kommer från genom att ha med följande text i en av mina poster i den öppna tråden: “Jag vill bara säkerställa en liten sak:” Detta kommer jag posta kring kl 18 ikväll (det är 17:15 när jag skriver detta). Ge inte den posten en like, det gör det lättare för dig att gömma dig för byn om jag åker (och även för mig om du nu inte litar på mig).
Om du tvekar och inte ger mig droger (jag har ju ingen aning vad de andra har skrivit och fattar att det är en galen sits du är i) och vi helt enkelt vinner efter R1 så kommer att försöka väkta ihjäl byn en efter en. Jag siktar på de som verkar ha fått val och tagit dem så jag börjar redan i natt med vår enda kvinnliga deltagare, därefter blir det sannolikt en av de andra som outat val, beroende på vem du mördat och därmed missat mig (jag är rätt övertygad om att det inte är du som åker ikväll).
Mörda mig så vi vinner :) Vi ses i eftersnacket för att fira.

ANTHROX (stulet av BM)
HÖRRÖ SVEN! Eller POJ som du säekert heter. Bah, titta på mig när jag pratar med dig! Du ska fan, du ska fan ente tro att du kommer undan med det här! Mina polare är stora o starka, de fixar dig. Som en kvist! De är väldigt korkade osså, men det är okej. Jag gillar dom ändå. O dom kommer hitta dig, va så säker!
Hoppas du snubblar på dina egna ben.
Kretin!
Xoxo
Antjox

Argh. Skulle ha kollat på "jag är jävligt avslappnad och laid back"-Sysp idag, men hade inte riktigt orken.

Bra spelat, ulvarna!
Jo, du hade rätt read där. Med en lite hetsigare sista runda hade ni nog kunnat hitta lite gemensam mark mot mig, men alla var lite ljumna där.

Tack för fint arrangemang @Brynolf och grattis till ulvarna, bra jobbat!

Jag skulle vilja inflika att konceptet riskerar att falla platt när Bruce har nattmord. Det kan ju anvöndas för att skicka en mycket tydlig signal till Sven (jag mördar x, sen y, sen z så du vet att det är jag). Alltså precis så som Sysp tänkte nu. Nu kom ju brevet inte fram så det avgjorde ingenting.

Jag hängde med mycket dåligt sista rundorna men förstår att @Sysp måste spelat lurigt. Det var nog bra för byn med dödspakten så att vi fick den chansen till ärlig kamp två mot en ändå, andra alternativ hade nog gett ulvarna större vinstchans (i synnerhet om breven skulle levereras, jag fattar inte riktigt hur systemet med väntande brev funkade).

Tack för roligt spel även byn!

Det var nog bra för byn med dödspakten
Mjo, den gjorde ju (eller borde åtminstone ha gjort) att Stradh blev avslöjad. Å andra sidan, hade Basse och Impe fått leva så hade nog Sysp avslöjats. Basse klippte precis upp Sysps skåp, och utan mass-väktningen hade kanske Vimes knarkmördats (mordet låg på Vimes), vilket hade givit Impe siandet att Sysp var den ende som röstade på Isac rundan innan. Och då hade ni varit fler kvar mot Strad. Menmen, om bara om bara...

Jag skulle vilja inflika att konceptet riskerar att falla platt när Bruce har nattmord. Det kan ju anvöndas för att skicka en mycket tydlig signal till Sven
Jo, Sysp tänkte ut det där bra. Jag tror överlag att många av ideerna i det här spelet var roliga men motarbetade varandra. Tex var hela grejen med att alla skulle kunna ha skumma förmågor men sårbara mot väkt en grej som skulle uppmuntra till massoutning och att byn skulle försöka pussla ihop nåt intressant utifrån allas samlade information. Men när ulvarna kan vinna på en enda träff ger det ju incitament att spela försiktigt istället.

Kul spel Brynolf även om jag blev grinig på slutet. Skulle gått in och kikat igår efter jobbet för att komma med något vettigt... Det gick så där, jag vet inte hur det gick till men när jag kom hem la jag mig i soffan en stund och tänkte "jag kikar snart om jag kan hitta något för att lägga en bättre eller mer väl underbyggd röst" för att sedan vakna 02 i panik för att jag tänkte att jag var sen till jobbet.. Så även om jag inte tänkt checka ut från rundan så blev det så ändå.

Mjo, den gjorde ju (eller borde åtminstone ha gjort) att Stradh blev avslöjad. Å andra sidan, hade Basse och Impe fått leva så hade nog Sysp avslöjats. Basse klippte precis upp Sysps skåp, och utan mass-väktningen hade kanske Vimes knarkmördats (mordet låg på Vimes), vilket hade givit Impe siandet att Sysp var den ende som röstade på Isac rundan innan. Och då hade ni varit fler kvar mot Strad. Menmen, om bara om bara...

Jo, Sysp tänkte ut det där bra. Jag tror överlag att många av ideerna i det här spelet var roliga men motarbetade varandra. Tex var hela grejen med att alla skulle kunna ha skumma förmågor men sårbara mot väkt en grej som skulle uppmuntra till massoutning och att byn skulle försöka pussla ihop nåt intressant utifrån allas samlade information. Men när ulvarna kan vinna på en enda träff ger det ju incitament att spela försiktigt istället.
DÖDSPAKT 🎈DÖDSPAKT 🎈DÖDSPAKT🎈

Back