Hej Sven, den riktige Bruce här.
Du kanske undrar varför jag väntat så länge med att skriva till dig, men det har en rimlig förklaring. Jag har nämligen fått tre grejer från SL i mitt PM:
Jag får väkta en spelare varje runda (!!!). Ja, det stämmer. Det är en ulv som är väktaren det här partiet.
Jag har info att många bybor har fått ett val att vara ordinär bybo eller få en slumpad förmåga eller info, men då kan de dö om de blir väktare, i.e jag kan “nattmörda” dessa. Tror inte att byn vet att väktaren är ulv, men det kanske finns med i nån info-bit som någon bybo har fått slumpad.
Jag får i mitt hemliga brev till dig namnge en och endast en spelare. När den röstas ut får jag veta vem du röstade på i den omgången. Därav att jag väntat med att skriva tills vi ser vem som är på väg att åka ut. Nu ser det ju ut som vi vet vem som åker ut den här rundan så jag kommer välja den spelaren, men skrev jag till dig för tidigt var det inte lika säkert. Inte säkert på om det här brevet når dig innan rundans slut dock, postgången verkar notoriskt opålitlig

Det är ju inte jätteviktigt för mig att veta vem du är, men det undviker i alla fall att jag råkar dreva dig i onödan så det kändes bra att ha den optionen kvar.
Jag kommer att ge mig tillkänna så du vet vem brevet kommer från genom att ha med följande text i en av mina poster i den öppna tråden: “Jag vill bara säkerställa en liten sak:” Detta kommer jag posta kring kl 18 ikväll (det är 17:15 när jag skriver detta). Ge inte den posten en like, det gör det lättare för dig att gömma dig för byn om jag åker (och även för mig om du nu inte litar på mig).
Om du tvekar och inte ger mig droger (jag har ju ingen aning vad de andra har skrivit och fattar att det är en galen sits du är i) och vi helt enkelt vinner efter R1 så kommer att försöka väkta ihjäl byn en efter en. Jag siktar på de som verkar ha fått val och tagit dem så jag börjar redan i natt med vår enda kvinnliga deltagare, därefter blir det sannolikt en av de andra som outat val, beroende på vem du mördat och därmed missat mig (jag är rätt övertygad om att det inte är du som åker ikväll).
Mörda mig så vi vinner

Vi ses i eftersnacket för att fira.