Varulv Den orimlige Åbäket - R1

Men, POJ: lägg till någon detalj om valet då. Allt är faktiskt inte sagt i tråden. Vad händer om man väljer alternativ 2?

Jag vill bara säkerställa en liten sak: Vi är inte inne på artificiell deadline den här gången? Det finns väl ingen sniperisk eller ens röstsignaler mellan ulvar att gå på för den delen så det behövs väl inte tänker jag?

Nu brukar det ju vara poppis med AD även när det inte finns så bra anledningar AD ändå (så fort det blir tal om AD känns det som att alla skiner upp och spetsar öronen 😉) så jag tänkte att jag frågar i alla fall.

Men, POJ: lägg till någon detalj om valet då. Allt är faktiskt inte sagt i tråden. Vad händer om man väljer alternativ 2?
Är det bra att garanterat ge den här info till ulvarna? Nu talar ju mycket för att de redan fått info utifrån Anthrox genomgång (eller så har vi hittat ulvar redan) men skriver vi ut vad risken är blir det ju 100% ulvkänt.

Är det bra att garanterat ge den här info till ulvarna? Nu talar ju mycket för att de redan fått info utifrån Anthrox genomgång (eller så har vi hittat ulvar redan) men skriver vi ut vad risken är blir det ju 100% ulvkänt.
Som sagt, det finns tre alternativ här:
Bb7 och POJ är ulvarna, POJ misslyckas beskriva valet.
Anthrox och BB7 är ulvarna, POJ lyckas beskriva valet.
Ulvarna har hela tiden haft alibi och kan vara vem som helst.

Som sagt, det finns tre alternativ här:
Bb7 och POJ är ulvarna, POJ misslyckas beskriva valet.
Anthrox och BB7 är ulvarna, POJ lyckas beskriva valet.
Ulvarna har hela tiden haft alibi och kan vara vem som helst.
Med brasklappen att du inte heller vet vad valet är och du är väl inte ulv eller? Om du inte är det så borde det väl finnas en värld där POJ inte kan beskriva valet och inte är ulv?

Okej, ja, jag kan ju inte bekräfta det, jag tolkade det som alldeles för vagt för att vara något. Men ni andra vet nog bättre.

Men det lutar i så fall mot att det antingen är BM, POJ eller BB7 som är ulvarna, eller så har de alltid haft valet själva/haft alibi.
Jag var tvungen att göra mitt val INNAN jag fick skriva i tråden

Med brasklappen att du inte heller vet vad valet är och du är väl inte ulv eller? Om du inte är det så borde det väl finnas en värld där POJ inte kan beskriva valet och inte är ulv?
Ja, men då har bevisligen ulvarna alibi, dvs se alternativ 3.

Ge inte bort info
Instämmer.

Så att säga du gör mycket bra Anth. Men samtidigt vill jag ha färg på dig för att få information så min röst ligger kvar. Du kan lika gärna spela skarpt på byns vägnar för att slippa åka dit som ulv. Så jag kommer låta min röst ligga, till dess att jag får ett skarpare tvivel om någon annan.

Instämmer.

Så att säga du gör mycket bra Anth. Men samtidigt vill jag ha färg på dig för att få information så min röst ligger kvar. Du kan lika gärna spela skarpt på byns vägnar för att slippa åka dit som ulv. Så jag kommer låta min röst ligga, till dess att jag får ett skarpare tvivel om någon annan.
Ja alltså, ingenting har ju förändrats för byn så om jag inte är er prime suspekt är det något fel. Ni ska fortfarande rösta ut mig, ifall inget bättre händer. Men jag är inte ulv, och just nu ser det ut som att det bara kan vara POJ som är det ifall de inte har alibi. Och har de alibi är hela den här cirkusen menlös ändå.

Det jag menar är:
Antingen så är POJ ulv och byn kommer förlora av att han är Sven/Bruce och mördar BB7 som är den andre. Det upptäcks om ni ställer honom mot väggen med valet. Kan han inte svara har han ljugit om att han fått valet och torde vara rimligare ulv än mig. Vi röstar ut POJ.
Eller
Ulvarna finns någon annanstans. POJ kan svara på valet, som ändå inte spelar någon roll ifall det hålls hemligt för att ulvarna ändå har alibi. Jag röstas ut, no harm no foul annat än att Sven får in ett mord.

Jag tror på Anthrox faktiskt. Är mer sugen på att testa @Big Mama eller @POJ

Vi börjar med Glenn Millers bästa vokalist!

Röst: @Big Mama

Motivering? Försiktigt spel och udda frågor.
Försök inte med smicker, det går jag inte på! (Jo fan, det gör jag)

Då kommer väl en till udda fråga här då, med förhoppning om att skapa lite party på det här gymmet:

ÄR DET NÅGON SOM HAR EN BULTSAX att låna ut till mig så jag kan aktivera min förmåga?!?

Försök inte med smicker, det går jag inte på! (Jo fan, det gör jag)

Då kommer väl en till udda fråga här då, med förhoppning om att skapa lite party på det här gymmet:

ÄR DET NÅGON SOM HAR EN BULTSAX att låna ut till mig så jag kan aktivera min förmåga?!?
Men ge inte bort mer info då! 🥶

...Varför vill vi göra det svårt för byn?
Jag söker råd! Som den trygghetsnarkoman jag är ser det i mina ögon bättre ut att sabba för Sven, än chansa på att byn ska få en snilleblixt och träffa rätt.

Jag var tvungen att göra mitt val INNAN jag fick skriva i tråden
Vänta nu här! Fick du inte skriva alls innan du började spela varulvsspel och skrev i öppna forumet?

Den instruktionen fick inte jag och inte har väl någon annan varit bakbundet på det sättet.

Förstår jag fel?

Back