Varulv Den orimlige Åbäket - R1

Om nu inte Anthrox kör ett riktigt hårt dubbelspel förstås och vill att vi skall dreva någon annan.
Hade jag verkligen varit ulv, mot all förmodan lyckats vända det här läget OCH bli nattmördad för ulvseger i natt vet jag inte om jag hade kunnat vara med i fler spel 😅

Okej, ska vi krydda den här anrättningen med lite chili och koriander? Eller, på träningslingo, lägga in några super-sets? EMOM? Maxa 1RM?

Om ni (helt hypotetiskt) skulle få välja mellan att göra det:

1) Jättesvårt för Sven att hitta Bruce

…eller…

2) Jättesvårt för byn att hitta Sven

Vad skulle ni välja?
...Varför vill vi göra det svårt för byn?

Om inte valet är matchavgörande ifall det avslöjas tror jag vi ska vaska fram fyra kandidater som alla får en tidpunkt då de måste posta vad valet är, samt en individuell kod. Eller att bara alla postar, om det funkar. Eller något liknande. Jag tror inte de har alibi, utan har bara bullshittat att de har valet och sitter och svettas som fan nu. Typ någon som sagt att de har valet, mem knappt sagt något annat i ärendet och inte gett ifrån sig några som helst detaljer, eller var bland de sista.

Okej, ska vi krydda den här anrättningen med lite chili och koriander? Eller, på träningslingo, lägga in några super-sets? EMOM? Maxa 1RM?

…eller…

Vad skulle ni välja?
Jättescårt för sven. Om sven lyckas så är det över för oss

Kan BB7 vara onding som i hemlighet skickat brev och ber om att bli nattmördad?

Frånvaron är lite märklig. Har BB7 koll på att spelet igång och vill inte delta eller har BB7 missat spelstart?

Ska vi göra en deal med samtliga spelare och rösta ut BB7?
Inget nattmord och inga förmågor får användas, vad säger ni? Tumma upp om ni är på.

100% frånvaro är svår att förhålla sig till.

Frånvaron är lite märklig. Har BB7 koll på att spelet igång och vill inte delta eller har BB7 missat spelstart?
I bakgrunden agerar BB7 GI, vilket vid första anblicken kan lura oss tro att det handlar om glukos index.... Men nej, det är den fruktade GymInspektionen.

Men ja, var är BB7?

…eller…

Vad skulle ni välja?
Märklig fråga?
Vad tror du att du kommer få för svar här nu?
Det är väl klart att byn vill göra det svårare för Sven!

Har du mer bakgrundsinfo angående detta?

Gör ett snabbgräv i ärendet:
Medverkande:
Anthrox - har inte valet, men har annan pointer från PM
Sömniga Isaac - tycker direkt att det är suspekt att jag inte har valet. Det här är, nu när jag läser det JÄTTESUSPEKT från SIs sida, då det bara var två~ish spelare som de facto gått ut med att de hade val. Andra hade alluderat till det, men den enda på brädet anledningen till att mitt uttalande här skulle kunna ses som suspekt är idall EN REDAN VISSTE att nästan alla bybor har valet, dvs du är en ulv som fått alibi. @Sömniga Isaac varför la du röst på mig här för? Backar sen upp sig själv med att vi skulle ha mer information, men vad för honom säger att vi alla har det? Sysp reagerade också, mem på sånt sätt en bybo förväntas reagera (dvs typ "okej, spelet kanske inte är som jag tror"). Eller är det så att valet är en sådan grej att en direkt fattar att avvikelser från det är sus? I så fall undrar jag ju verkligen varför så få underhållit idén om att ulvarna har alibi, för om allt vi bejövt göra är att outa valet samtidigt för att vinna har ni alla misslyckats med ert bybospel.
Vimes - alluderar något special i PM i sin första post, får ingen uppmärksamhet över det av de efterföljande.
Basenanji - skriver att även han har samma info som sidd, dvs känner till valet. Uppmärksammar också att jag är tråkig.
Sidd - är först att nämna valet
Sysp - går ut tidigt med att det Sidd pratar om är ett roll-PM, och då pekar på att själv ha koll på valet.
Impetigo - referat till ordet tråkig i sin första post, vilket uppmärksammas av SI med en *winkwink nudgenudge*.
Octagonal - hugger på Vimes DTF-snack, vilket direkt får kommentaren "jag vet vad du vet" från Vimes, en signal på att de båda borde ha koll på valet.

Efter det är det nog rätt uppenbart i tråden att valet är något som en behöver känna till för att inte hamna på radarn, alltså har alla ulvar efter det här behövt ljuga och sagt att de har valet eller så har de alibi.
Ulvarna torde i sådana fall ligga bland BM, POJ, BB7 och Stradh. Är de någon annanstans har de från start varit medvetna om valet.

Ja, det vore ett snyggt spel. Vi brukar ju inte rösta ut AFK-lirare i R1, samtidigt som det verkar osannolikt att en bybo medvetet skulle hålla sig ifrån tråden en hel runda. Har BB7 skrivit till Sven att han ska vara AFK hela rundan hade jag fan skjutit på honom som Sven!

Gör ett snabbgräv i ärendet:
Medverkande:
Anthrox - har inte valet, men har annan pointer från PM
Sömniga Isaac - tycker direkt att det är suspekt att jag inte har valet. Det här är, nu när jag läser det JÄTTESUSPEKT från SIs sida, då det bara var två~ish spelare som de facto gått ut med att de hade val. Andra hade alluderat till det, men den enda på brädet anledningen till att mitt uttalande här skulle kunna ses som suspekt är idall EN REDAN VISSTE att nästan alla bybor har valet, dvs du är en ulv som fått alibi. @Sömniga Isaac varför la du röst på mig här för? Backar sen upp sig själv med att vi skulle ha mer information, men vad för honom säger att vi alla har det? Sysp reagerade också, mem på sånt sätt en bybo förväntas reagera (dvs typ "okej, spelet kanske inte är som jag tror"). Eller är det så att valet är en sådan grej att en direkt fattar att avvikelser från det är sus? I så fall undrar jag ju verkligen varför så få underhållit idén om att ulvarna har alibi, för om allt vi bejövt göra är att outa valet samtidigt för att vinna har ni alla misslyckats med ert bybospel.
Vimes - alluderar något special i PM i sin första post, får ingen uppmärksamhet över det av de efterföljande.
Basenanji - skriver att även han har samma info som sidd, dvs känner till valet. Uppmärksammar också att jag är tråkig.
Sidd - är först att nämna valet
Sysp - går ut tidigt med att det Sidd pratar om är ett roll-PM, och då pekar på att själv ha koll på valet.
Impetigo - referat till ordet tråkig i sin första post, vilket uppmärksammas av SI med en *winkwink nudgenudge*.
Octagonal - hugger på Vimes DTF-snack, vilket direkt får kommentaren "jag vet vad du vet" från Vimes, en signal på att de båda borde ha koll på valet.

Efter det är det nog rätt uppenbart i tråden att valet är något som en behöver känna till för att inte hamna på radarn, alltså har alla ulvar efter det här behövt ljuga och sagt att de har valet eller så har de alibi.
Ulvarna torde i sådana fall ligga bland BM, POJ, BB7 och Stradh. Är de någon annanstans har de från start varit medvetna om valet.
Kolla min första post i spelet igen.

mitt "Sen vet ni vad mer ni måste göra innan ni skriver här"
Var 100 procent kopplat till valet. De som fått val (kanske andra val än vad jag fick), vet nog exakt vad jag menade här.
Och det var set första som postades i spel

mitt "Sen vet ni vad mer ni måste göra innan ni skriver här"
Var 100 procent kopplat till valet. De som fått val (kanske andra val än vad jag fick), vet nog exakt vad jag menade här.
Och det var set första som postades i spel
Okej, ja, jag kan ju inte bekräfta det, jag tolkade det som alldeles för vagt för att vara något. Men ni andra vet nog bättre.

Men det lutar i så fall mot att det antingen är BM, POJ eller BB7 som är ulvarna, eller så har de alltid haft valet själva/haft alibi.

Om jag förstått saken rätt så har BM dessutom varit specifik med info gällande valet, så hon räknas bort.
Så då är vi nere på afk-BB7 och POJ som de enda kvarvarande ickealibi-ulvarna.

Väldigt lite av vad som skett kan ses som slump eller sammanträffanden. Nästan varenda spelare har på ett sätt eller annat visat på information som inte gått att komma över utan alibi. Det är alltså svårt att argumentera att Sven ljugit om valet (om inte POJ är Sven dvs) i blindo.
Om jag inte missar mig så är också POJ den enda aktiva spelaren som nu tekniskt sett skulle kunna bomma att bli ställd mot väggen med valet är. Skulle rekommendera byn att göra just det.

Jag var borta ett tag från spelet och under den tiden skrevs det en hel del så att jag kom sent in med info om PM-valet. Sedan kan det ju bli svårt att cleara sig då valet var utformat som ett val som alla verkar få. Åtminstone alla kroppsbyggare.

Back