Alltså. Ska vi ta och avliva den här myten om den rationelle spelledaren? Anthrox har inte fått något val, Basse har haft någon form av förhandling med Brynolf. Det är konstigt och dumt alltihop. Antingen är både Anthrox och Basse ulvar (ANthrox snubblade i början och Basse brer på lögnen lite mycket här mot slutet) eller så är det lite wonky. Jag gissar på wonky (Anth och Basse kan förstås vara ulvar även om det är wonky). Samtidigt kan vi inte riktigt skit i att rösta ut Anthrox känner jag, är han Bruce vinner ulvarna straight up här.
Som Anthrox skriver verkar det ju, om han själv alltså är bybo, inte orimligt att ulvarna finns bland de som varit väldigt sena med att adressera det här med PM:en, d.v.s. POJ, BM, BB7. Risken är ju att både Sven och Bruce sitter i det gänget och då är det ju rätt lätt för dem att pricka rätt redan nu.
Förhoppningsvis, skulle jag säga, har ulvarna fått alibin (d.v.s. de vet att byborna fått valet i PM), i så fall kan ulvarna vara var som helst (och följaktligen har Sven inte lättare än någon annan att pricka Bruce).
Äh, jag vet inte. Kanske har vi kokat oss själva i bajs när vi började PM-gate, i så fall får vi göra bot och bättring i nästa spel.