Varulv Den orimlige Åbäket - R1

Det räknar jag med.
Jag skrev tom till SL tidigt R1 mån ca 10:30 att det är fairplay att ulvarna också bör få se byboPM då jag var övertygad om att sånt här skulle dyka upp. Brynolf svarade väldigt svävande så jag räknar med att ulvarna minst fått det under mån dag.
Sen så drog jag igång diskussionen om PMposten och hur vi skulle hantera infon från den.

Därav antar jag att du som ulv bara gjort bort dig i stress och förstås inte kan backa.
Alltså, jag menar inte att ulvarna fått alibi och fått se hur valet ser ut. Jag menar att "Kan de ha fått EXAKT samma val?".

Alltså, jag menar inte att ulvarna fått alibi och fått se hur valet ser ut. Jag menar att "Kan de ha fått EXAKT samma val?".
Du menar att jag ska berätta för en mkt trolig ulv vad det möjligen kan vara som det handlar om? Tror inte det va!

Ok då en liten hint:
Jag fick välja på att Värva Bassebus🤫

Du menar att jag ska berätta för en mkt trolig ulv vad det möjligen kan vara som det handlar om? Tror inte det va!

Ok då en liten hint:
Jag fick välja på att Värva Bassebus🤫
Nej, jag menar att du ska ta dig en funderare på ifall även ulvarna kan ha erbjudits valet, eller ifall det är enbart förbehållet byn. Eftersom vi nu vet att minst en ulv har sagt att hen också fått valet.

Alltså. Ska vi ta och avliva den här myten om den rationelle spelledaren? Anthrox har inte fått något val, Basse har haft någon form av förhandling med Brynolf. Det är konstigt och dumt alltihop. Antingen är både Anthrox och Basse ulvar (ANthrox snubblade i början och Basse brer på lögnen lite mycket här mot slutet) eller så är det lite wonky. Jag gissar på wonky (Anth och Basse kan förstås vara ulvar även om det är wonky). Samtidigt kan vi inte riktigt skit i att rösta ut Anthrox känner jag, är han Bruce vinner ulvarna straight up här.

Som Anthrox skriver verkar det ju, om han själv alltså är bybo, inte orimligt att ulvarna finns bland de som varit väldigt sena med att adressera det här med PM:en, d.v.s. POJ, BM, BB7. Risken är ju att både Sven och Bruce sitter i det gänget och då är det ju rätt lätt för dem att pricka rätt redan nu.

Förhoppningsvis, skulle jag säga, har ulvarna fått alibin (d.v.s. de vet att byborna fått valet i PM), i så fall kan ulvarna vara var som helst (och följaktligen har Sven inte lättare än någon annan att pricka Bruce).

Äh, jag vet inte. Kanske har vi kokat oss själva i bajs när vi började PM-gate, i så fall får vi göra bot och bättring i nästa spel.

Äh, jag vet inte. Kanske har vi kokat oss själva i bajs när vi började PM-gate, i så fall får vi göra bot och bättring i nästa spel.
Nån gång ska det väl bestraffa sig för byn att gå publikt med PM-info 😅 vi behöver ju hållas på våra tår, så inte byn blir för bekväm.

Vill också poängtera att Basse var tredje in att säga att han hade val i PM, när det var långt ifrån på tapeten att det skulle vara något som gällde alla bybor. Han har också korrekt identifierat andra saker som jag skrivit ur bybopm som inte nämns någon annanstans direkt (vad Impe än tror).
Så i situationen är jag rätt säker på att Basse inte är ulv.

Alltså. Ska vi ta och avliva den här myten om den rationelle spelledaren? Anthrox har inte fått något val, Basse har haft någon form av förhandling med Brynolf. Det är konstigt och dumt alltihop. Antingen är både Anthrox och Basse ulvar (ANthrox snubblade i början och Basse brer på lögnen lite mycket här mot slutet) eller så är det lite wonky. Jag gissar på wonky (Anth och Basse kan förstås vara ulvar även om det är wonky). Samtidigt kan vi inte riktigt skit i att rösta ut Anthrox känner jag, är han Bruce vinner ulvarna straight up här.

Som Anthrox skriver verkar det ju, om han själv alltså är bybo, inte orimligt att ulvarna finns bland de som varit väldigt sena med att adressera det här med PM:en, d.v.s. POJ, BM, BB7. Risken är ju att både Sven och Bruce sitter i det gänget och då är det ju rätt lätt för dem att pricka rätt redan nu.

Förhoppningsvis, skulle jag säga, har ulvarna fått alibin (d.v.s. de vet att byborna fått valet i PM), i så fall kan ulvarna vara var som helst (och följaktligen har Sven inte lättare än någon annan att pricka Bruce).

Om Anthrox är Bruce är det bara bra för byn om han åker. Vad menar du med att ulvarna vinner på det? Det gör det ju bara svårare för Sven då han förlorar sin snabbvinst och måste plocka oss en efter en.

Jag tror Sven försöker vara "lagom" neutral och fiska efter ledtrådar som Bruce lägger ut. Vi borde slåss mindre och titta mer på de som ligger lågt – om jag vore Sven skulle jag hålla så låg profil som möjligt i R1.

Back