Varulv Den orimlige Åbäket - R1

Ser detta i reglerna:

Döds-ordning: Utröstningar sker före nattmord och andra eventuella dödsorsaker (se youtubeklippet för inspiration).

…såatteh tja, det lär vara risk för förmågebingo.

*Drar undan draperiet och hoppar fram till dramatisk musik*
HAHA, jag har varit med hela tiden! Det trodde ni inte! (Jag pallade inte vänta längre på trams, lets go)

Jag har skickat brev till Sune (😉) som visar vem jag är. Men är det någon som har tänkt på att alla bybor nu är inställda på att skicka ett brev, så att INTE skicka ett brev ger mer signal än att göra det?

Eftersom ulvarna inte kan prata ihop sig kommer de inte kunna planera något, och därmed heller inte ge ut signaler. Kommer då inte allt bara bantas ner till magkänsla? Det är vi ju förvisso bra på (höhö, eller inte), men liksom. "Leta efter suspekt beteende" håller ju inte. Sysp sa en bra sak innan, att den rimliga approachen är att hålla sig så röd att en kan brösta en dopning, men så grön att en inte blir utröstad. Men även det håller ju inte som argumentation liksom.

Tycker vi kan avskriva Vimes och Sysp iaf (för tillfället), för en del saker de argumenterar för hade nog Stefan mått bättre av att hålla sig borta från.

En annan sak:
Vi är 11 spelare nu som antagligen haft någon dag på oss att formulera ett snajdigt meddelande till vår dealer, men en spelare som nog inte tänkt en tanke på hur det meddelandet ska se ut. Om alla outar meddelandet de skickat samtidigt, går det kanske att få en inblick i vem Sture är baserat på avsaknad av bra meddelande/kopia av annan elevs prov. Samt att vi kan få en inblick i hur folk tänkt med vad de vill ha sagt till Sebastian.
För meddelandet är väl den enda källan till hård information vi kan få, allt annat kommer vara vibes.
Allt dribblande med namn bara brusar tråden @Anthrox

Blir bara svårare för byn att reda ut det här.
Hjälp till istället😇

Tycker det verkar idiotiskt att medvetet spela ulvigt för att Sven ska få det svårare. Så länge vi är vaksamma på att inte diskutera breven (som ger Bruce utrymme att signalera) så kommer Svens arbete framför allt vara slumpmässigt. Tror inte ett skit på att Sven kommer tänka "Vimes spelar så bra så han kan inte vara Bruce". Och menar ni på allvar att vi ska spela ulvigt? Hur ska vi basera utröstningen då? Slumpen? Så vi ska slumprejsa mot Sven? Då är det bästa att inte skriva något i tråden och bara rösta ut efter en förbestämd lista. Tycker det här är en loser-strategi.
Svens arbete blir ju slumpmässigt hur vi än kör, eftersom byn aldrig är samordnad. Så om en del av oss beter oss, och en del inte gör det, ger inte så mycket signaler till Sven. Och utröstningen kommer ju ändå bara baseras på magkänsla, eftersom varken vi eller Sven har någon direkt info att gå på. Och oavsett hur du eller jag spelar så kommer vi ju ändå landa i att rösta på den vi tycker är ulvigast och mest lik Sven, och hur landet ligger i övrigt så ingenting förändras ju.
Sven kan inte avgöra varken mer eller mindre av att vi gör på ett sätt eller annat, och till syvende och sist är både vi och Sven i slumpterritorie som det ser ut nu.
Sven.

Jag tror jag skrev förvirrande, läs igen så ser du att jag menade precis vad du skrev = Sven vill inte mörda snorgröna spelare så helt grönade spelare ökar chansen att han träffar Bruce men är förstås också bra för byn för att lättare rösta ut ulv. Men det är nog farligare att ge Sven ett lättare jobb, han kan autowinna varje runda men byn behöver hitta både Sven och Bruce. Om vi får ut Sven ändras förutsättningarna dock, då är det bara att gröna sig så mycket som möjligt för att göra det lättare att hitta Bruce.
Tror inte på nån jäkla mellanmjölkside.
Vi ska försöka rösta ut den vi tror INTE är bybo.
Vilket leder till att vi ska göra allt för att gröna oss.
Risken att Sven levererar rätt är inte mkt vi kan göra nåt vidare smart åt.

Jag fattar inte hur vi ska spela annars😇

Och utröstningen kommer ju ändå bara baseras på magkänsla, eftersom varken vi eller Sven har någon direkt info att gå på.
Jag tror vi har mer information att gå på en vad vi själva kanske vill medge. Så jag skulle vara försiktig med att säga att vi inte har något att gå på.

Tycker det verkar idiotiskt att medvetet spela ulvigt för att Sven ska få det svårare. Så länge vi är vaksamma på att inte diskutera breven (som ger Bruce utrymme att signalera) så kommer Svens arbete framför allt vara slumpmässigt. Tror inte ett skit på att Sven kommer tänka "Vimes spelar så bra så han kan inte vara Bruce". Och menar ni på allvar att vi ska spela ulvigt? Hur ska vi basera utröstningen då? Slumpen? Så vi ska slumprejsa mot Sven? Då är det bästa att inte skriva något i tråden och bara rösta ut efter en förbestämd lista. Tycker det här är en loser-strategi
Nja, spela ulvigt behöver vi väl inte göra men det här är kanske inte partiet då vi tjänar på att metagröna oss med outningar och grejer förrän i senare rundor?

Sluta spela dåligt Octagonal. Jag fattar vad du menar med rösten, men om du läser inlägg jag skrivit tidigare så är det ingen tell. Jag vet vad du vet.
Du skriver om tells som absolut inte är några tells. Det får mig att tro att du inte vet vad jag vet. Min röst ligger kvar.

Desperat redan? Inte kul att förlora efter R1 😇

Nej, jag är en ordinär och tråkig bybo. Jag får skicka ett meddelande till Sven, och sen inget mer.
Spännande. Det är väl kanske inte några direkta ulvpoäng att du outar det men då är det mer komplex än man kan tro från början ifall några fått val och andra inte.

Spännande. Det är väl kanske inte några direkta ulvpoäng att du outar det men då är det mer komplex än man kan tro från början ifall några fått val och andra inte.
Du kan ha en poäng, samtidigt är det en del i pusslet. Men vad den biten säger är svår att avgöra så här tidigt i spel.

Nu försöker jag öppet redovisa mina tankar, för att det ska bli lättare för er att läsa mig. Men det är nog inga smarta tankar, jag gör vad jag kan helt enkelt.

Jag tänker att Sven jobbar stenhårt för att i första hand avgöra vem som är ulv respektive bybo. Det är prio ett. Därefter letar Sven efter Bruce, som en sorts möjlig bonus. Ja, sedan måste ju Sven förstås lyckas undvika stt bli utröstad.

Bruce i sin tur försöker nog få uppmärksamhet och hoppas att Sven ska hitta honom/henne. Det borde isf gröna spelare som inte gör så stort avtryck.

Därför blir jag lite störd på @impetigos märkliga ihopbuntning och röst på @POJ.

Det är liksom lite för mycket action på en gång, utan något substantiellt. Nu kan iofs Impetigo spela ganska extravagant, med flashiga idéer om hur msn ksn knäcka en speldesign och så, men det här var något annat.

Så, först ut:

Röst: @Impetigo

Sedan tycker jag att vi borde prata mer om antalet ulvar. Det känns ologiskt med bara två ulvar? Låt oss säga att vi röstar ut Sven/Bruce tidigt, blir det inte ett jättelångt parti då? Och vilken roll skulle orsaka de andra dödsorsakerna, skulle det vara någon sorts vigilanteroll? Nej, då tycker jag att det verkar mer rimligt att ulvarna har föera sorters nattmord.

Nu försöker jag öppet redovisa mina tankar, för att det ska bli lättare för er att läsa mig. Men det är nog inga smarta tankar, jag gör vad jag kan helt enkelt.

Jag tänker att Sven jobbar stenhårt för att i första hand avgöra vem som är ulv respektive bybo. Det är prio ett. Därefter letar Sven efter Bruce, som en sorts möjlig bonus. Ja, sedan måste ju Sven förstås lyckas undvika stt bli utröstad.

Bruce i sin tur försöker nog få uppmärksamhet och hoppas att Sven ska hitta honom/henne. Det borde isf gröna spelare som inte gör så stort avtryck.

Därför blir jag lite störd på @impetigos märkliga ihopbuntning och röst på @POJ.

Det är liksom lite för mycket action på en gång, utan något substantiellt. Nu kan iofs Impetigo spela ganska extravagant, med flashiga idéer om hur msn ksn knäcka en speldesign och så, men det här var något annat.

Så, först ut:

Röst: @Impetigo

Sedan tycker jag att vi borde prata mer om antalet ulvar. Det känns ologiskt med bara två ulvar? Låt oss säga att vi röstar ut Sven/Bruce tidigt, blir det inte ett jättelångt parti då? Och vilken roll skulle orsaka de andra dödsorsakerna, skulle det vara någon sorts vigilanteroll? Nej, då tycker jag att det verkar mer rimligt att ulvarna har föera sorters nattmord.

Jag tycker inte att jag har spelat vare sig blajigt eller extravagant. Läs inläggen igen så kanske det klarnar.

Jag har ju grönat mig järnet.

Det är tydligt utskrivet två ulvar i mina ögon. Jag tror inte på dtf eller nåt annnat. Ulvarna förväntas nog ha sin vinstvhans i ulvmordet, då spelar det ingen roll om de är få.

Back