Varulv Den orimlige Åbäket - R1

Ok. Såatte…
Jag fick PM av SL där jag skulle göra val.
Räknar med att Sven å Bruce fått se våra bybors eller fått nåt liknande själva.
Där har vi också en diskussion att dryfta👍

Ligga lågt eller outa?

Det kanske är strunt samma.
Men jag funderar på om vi ska outa vårt dolda PM till Sven för att köra med öppna kort eller om det är sämst för byn?
Vad är vettigast?
Är inte risken i ett sådant upplägg att vi lägger för mycket tid på breven? Min erfarenhet säger mig att vi är riktigt duktiga på att gräva ned oss i sådant för att sedan helt missa andra detaljer som är mer avgörande.

Jag ställer mig bakom det majoriteten tycker. Men själv står jag nog i lägret att inte lägga för mycket på breven. Är då mer inne på Vimes linje att hålla utkik efter vem som försöker göra sig osynlig, vem som brusar upp lite väl och vem som har svårt att vara konsekvent. Folk kommer famla i mörkret och folk kommer gå ifrån tidigare utlåtanden. Frågan är mer vem som gör det på ett avvikande sätt tänker jag.

View attachment 32212
Ja ni ser att Sidd visserligen har grymma vader men verkligen skulle behöva en rejäl boost för att få till de där ursinniga ådrorna💪

Först en diskussion om hur vi ska göra med PM till Sven👍
Innan vi påstår oss skrivit nåt till Sven såsom @Basenanji påstår sig nu gjort! Jag skulle nu kunna höra tolkningen att din smulning gör att Sven nu vet vem som skrivit om ”superpulvret”. Sven har dock ingen aning om du är bybo el Bruce men jag vill gärna ha en klargörande diskussion FÖRST om hur vi bybor bäst dribblar bort Sven hör nu så att denne inte levererar rätt- till Bruce.

Men jag funderar på om vi ska outa vårt dolda PM till Sven för att köra med öppna kort eller om det är sämst för byn?
Vad är vettigast?

No pain, no gain! (Full disclosure: jag har aldrig tränat på gym, alla gymskämt och sådär är bara kulturell osmos).

Jag tycker inte vi ska prata alls om vad vi har eller inte har skrivit till Sven. Jag tror det är bättre att hålla den lådan stängd än att ge Bruce möjlighet att kommunicera.

Dessutom i tråden är vi alla bybor (för vi hittar ulvarna på de som inte ser ut att vara bybor). Ska vi börja skriva om våra brev till Sven behöver vi börja skådespela ulvar här, och det tror jag blir pajigt. Bättre att släppa breven, så får Sven skjuta i blindo och vi kan ägna oss åt vanligt varulvsspel i tråden.

View attachment 32212
Ja ni ser att Sidd visserligen har grymma vader men verkligen skulle behöva en rejäl boost för att få till de där ursinniga ådrorna💪

Först en diskussion om hur vi ska göra med PM till Sven👍
Innan vi påstår oss skrivit nåt till Sven såsom @Basenanji påstår sig nu gjort! Jag skulle nu kunna höra tolkningen att din smulning gör att Sven nu vet vem som skrivit om ”superpulvret”. Sven har dock ingen aning om du är bybo el Bruce men jag vill gärna ha en klargörande diskussion FÖRST om hur vi bybor bäst dribblar bort Sven hör nu så att denne inte levererar rätt- till Bruce.

Vad är vettigast?
Om SL ska hålla oss anonyma så bör han inte skicka brev direkt vidare till Sven utan samla ihop en bunt, just för att undvika detta "Det är jag skickade första brevet".

Ses på gymmet!

Dessutom i tråden är vi alla bybor (för vi hittar ulvarna på de som inte ser ut att vara bybor). Ska vi börja skriva om våra brev till Sven behöver vi börja skådespela ulvar här, och det tror jag blir pajigt. Bättre att släppa breven, så får Sven skjuta i blindo och vi kan ägna oss åt vanligt varulvsspel i tråden.
Menar du att vi inte ska skicka brev till Sven alls?

Varje runda har vi nattmord eller vinst.
Bruce kommer skicka brev till Sven för att få denne att leverera till just denne spelaren.
Tror vi gör bäst i att skicka också.
Timing?
Finns det nåt lurigt sätt som Bruce och Sven kan kommunicera på här i öppna tråden som vi ska hålla utkik efter?

Klart vi ska. Frågan är väl om vi ska eller inte ska tala om det öppet. Där har vi något att ta ställning till. Jag är mot att tala öppet om breven. Sidd ställde sig frågande om vi ska vara öppna med breven. Och Basse hintar om att han redan skrivit och skickat sitt brev. Vimes upplever jag tar samma ställning som mig själv i frågan.

Ok, nu kör vi! Gymfluffet är jag inte bäst på direkt (löparkille) men spelet kan jag väl bidra till 😊

Rätt märkligt upplägg där jag tror att brevet kan vara avgörande. Knepet här för byn borde vara är ju att inte röda sig så mycket att man blir utröstad men inte gröna sig så mycket att man inte är en kandidat för nattmord (dvs att man är snorgrön och att Sven därmed kan avfärda en som ulv) för vi måste ju se till att Svens nattmord träffar en bybo varje natt tills Sven är utröstad. Intressant nog borde väl Bruce ha exakt samma mål/spelstil? Hur man sen ska spela det i praktiken är väl mer oklart 😊

Jag håller med Vimes i alla fall - vi bör inte prata om brevet (åtminstone R1) för då riskerar vi att läcka info till Sven.

Kul att vara i gång!

Jag tycker inte att vi ska skriva om våra PM även om det finns sätt att använda dem för att gröna oss. Det räcker att nicka mot varandra att vi vet vad vi menar. Man vill ju inte vara tråkig.

Jag har skickat ett brev till doktorn som jag är väldigt nöjd med. Jag hade inte vågat låta bli att nattmörda mig om jag fått det brevet för det var fett ulvish.

Det här vinner vi LÄTT!

Bro split, C-bum, anabola fönstret, Huberman, 1RM, PWO, dirty bulk osv!! 💪💪💪💉💉💉

Back