DoD Den brända jorden - ett äventyr till Drakar och Demoner

Litzo

Veteran
Joined
13 May 2022
Messages
58
Jag är supersugen.
Min fråga innan jag backar är, min äldsta vill jättegärna spela.
Kan man köra D&D (2023) med en GM och en spelare utan att det blir problem?
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Det funkar lika bra eller dåligt som vilket annat spelsystem att spela med endast en spelare, men om man startar med extra hjälteförmågor så kan det kanske funka. Sedan är systemet också snällt vad gäller att bli besegrad och studsa upp igen.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Jag är supersugen.
Min fråga innan jag backar är, min äldsta vill jättegärna spela.
Kan man köra D&D (2023) med en GM och en spelare utan att det blir problem?
Det finns även några regeländringar och unika förmågor för ensamma hjältar i häftet för solospelande, de borde passa utmärkt även när man är SL + en spelare.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
En liten uppdatering. Arbetet går framåt, vår redaktör Marie har börjat sätta tänderna i första halvan av Den brända jorden. Jag kommer sitta kvällstid kommande vecka med texten till den andra halvan, och beräknar att det ska räcka för att det ska vara möjligt att skicka ut en beta efter det. Under tiden bjuder vi på några bilder ut inlagan signerade Lasse Partanen, Richard Svensson och Peter Svärd.









Och så Lasse Partanens tagning på kråkbromsen, som vi lånade till äventyret med tillstånd av Erik Granström:

 

Litzo

Veteran
Joined
13 May 2022
Messages
58
Har lite beslutsångest när det gäller Bordonius förbannelse.

Någon som kan ge lite tips när det kommer till en nybörjare som tänkte spela med barnen (9 åring framförallt).
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
334
Location
Fruängen
@Äventyr kan nog svara bäst på just den biten...men jag VET att i nästa nummer av Fenix, så har han saker med från spelvärlden, Masona, som han skapat för rollspelet "Äventyr", som är riktat till just yngre spelare
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Bordonius fungerar ren generell för nioåring. Det går alltid att skruva upp och ned läskigheter (om man vill).
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Bara dagar tills lådan går på tryck. Tre veckor tills innehållet ska lämnas in! Backarna fick se detta igår. En sista allmän kontroll innan jag lämnar ifrån mig filerna! Något jag/vi funderade över var om logon på boxens långsida ska vara anpassad för liggande förvaring, eller stående som en bok. Meningarna går isär lite. Vad tycker ni?

230830_Boxen till tryck lock.jpg

230830_2_Boxen till tryck botten.jpg
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
243
Bordonius blev helt plötsligt intressant för mig med. Min 9 åring kom hem från nya fritids som man börjar i 4an och hade börjat spela rollspel helt utan min inblandning.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,801
Location
Marjura
Bläddrat igenom PDF:en. En riktigt matig och välskriven produkt vid första kollen. Mycket mer omfattande (och mörkare - me like) än jag trodde!
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
990
Location
Bureå
Nu är den sista betan ute av Vildmarkens varelser!

Mörkret i kvarnen var kompakt, men genom springorna mellan timmerstockarna kunde Aros ana månens ljus. Han lade sig ned på filten, men stelnade till i samma stund. Mitt på golvet tonade en blek människoliknande varelse fram ur mörkret. Varelsen lade huvudet på sned och tittade strängt på honom, varpå den tyst bannade honom genom att hytta med pekfingret.

38 nya monster och varelser med avstamp i nordisk mytologi
19 korta äventyr och äventyrsplatser
17 kartor över äventyrsplatser
11 nya vanliga djur
Spårguide

Vildmarkens varelser är inte ett komplett spel. Du behöver Drakar och Demoner från Fria Ligan för att kunna använda materialet.

Vildmarkens varelser är en oberoende publikation av Lehto Spel och Media och har har ingen koppling till Fria Ligan AB. Modulerna publiceras under tredjepartslicensen för Drakar och Demoner (version 1.0). Drakar och Demoner och Ereb Altor är registrerade varumärken tillhörande Fria Ligan AB.
 

Attachments

Top