DoD Den brända jorden - ett äventyr till Drakar och Demoner

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,875
Location
Marjura
Det var den! Ser riktigt bra ut också. Inte hunnit läsa allt än, men jösses så snyggt; hårdpärmad rejäl bok, illustrationer i färg/sv på varje uppslag (favvon s 21), snygga kartor, färdiga karaktärer, nya yrken/varelser/magiskola plus matig region och kampanj my o my…
Bra jobb @Äventyr o övriga inblandade!
 
Last edited:

crilloan

Swordsman
Joined
4 Jul 2017
Messages
555
Location
Uppsala
Jag trodde att det skulle vara en box i standardformat, men det blir o andra sidan bra med en mysig liten bok att sitttat o läsa i. Plus för det.

/C
 

Byzantane

Veteran
Joined
20 Nov 2023
Messages
1
Plockade just upp min så mest hunnit ögna igenom. Mycket fin box med rätt känsla och en inbunden bok ligger väl i handen. Jag är en mycket nöjd backare/kund!

Troligen kommer jag spela med mina barn och deras vänner så de hemskare bitarna kan komma att redigeras aningen.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska ta bort plasten och behålla den, eller om jag ska sälja den vidare. Det ser ut att vara en fantastiskt fin och högkvalitativ produkt, men jag kommer ju inte att spelleda DoD...
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,397
Location
Umeå
Hämtade ut min ikväll och har öppnat och bläddrat i lite.

Det är en jättefin produkt, men känner tyvärr att tillgängligheten haltar för mig. Teckenstorleken är väldigt liten och kartan i bokens insida är för mörk och murrig för mig, så det blir till att läsa pdf:en i förstoring. Jag är nog inte den ende rollspelaren som börjar bli till åren, ett medskick till spelskapare är att tänka på tillgänglighet både vad gäller storlek på text men även vid val av färger och kontraster.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jag är nog inte den ende rollspelaren som börjar bli till åren, ett medskick till spelskapare är att tänka på tillgänglighet både vad gäller storlek på text men även vid val av färger och kontraster.
Bra medskick! Själv sitter jag 10 cm från skärmen när jag läser PDF:er, trots tillgång till såna där aggressiva glasögon ... :)
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,001
Location
Bureå
Hämtade ut min ikväll och har öppnat och bläddrat i lite.

Det är en jättefin produkt, men känner tyvärr att tillgängligheten haltar för mig. Teckenstorleken är väldigt liten och kartan i bokens insida är för mörk och murrig för mig, så det blir till att läsa pdf:en i förstoring. Jag är nog inte den ende rollspelaren som börjar bli till åren, ett medskick till spelskapare är att tänka på tillgänglighet både vad gäller storlek på text men även vid val av färger och kontraster.
Bra synpunkter som vi tar till oss, för ännu bättre framtida produkter!
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,001
Location
Bureå
På tal om fonter. Vi använder ett annat typsnitt till brödtexten i Bordonius öde och Vildmarkens varelser. Den något mer fluffiga Adobe Caslon istället för Garamond, så förhoppningsvis kommer det att vara lättare att läsa om man tyckte Den brända jorden var svår. Exempel från Bordonius öde nedan.
 

Attachments

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,001
Location
Bureå
Nu är den slutliga pdf:en för Vildmarkens varelser utskickad via DriveThruRPG. Har du inte fått den, hör av dig så kikar jag på det. Även en ny beta för Bordonius öde är utskickad genom en uppdatering i Kickstatern.

Båda böckerna går på tryck innan denna norrlänning rullar söderut mot GothCon!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,875
Location
Marjura
Vildmarkens varelser är riktigt bra och ett måste-komplement till Monsterboken. Variationsrik med primärt nordiska väsen och varelser, översiktskartor och inspirerande äventyrsuppslag. Känns mer "komplett" och möjligen mer att plocka idébitar ifrån än den officiella.
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,875
Location
Marjura
Om man skulle få för sig att köra R Rövardotter-fantasy, så är ju vittrorna, de små under jorden och grådvärgarna perfekta att använda rakt av. Det finns flera andra passande varelser man lätt kan använda för variation också.
 
Top