Delicious in Dungeon

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
Hmm, intressant... Jag är verkligen en se om och se om igen-pojk, men har inte heller sett om något i väntan på nästa. Jag ser fram emot varje vecka och att se avsnittet med min dotter som en särskild stund, och har nog tänkt jag ska riva av alla på raken när det går. Men tänk om jag inte gör det tänker jag nu utan bara liksom ätit färdigt. Kan känna att jag efter enskild episod liksom inte är mätt dock.
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
363
Location
Stockholm
Nyfiken - men lite OT, jag ser sällan om Anime generellt. Är det ngt ni upplever ni gör?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Nyfiken - men lite OT, jag ser sällan om Anime generellt. Är det ngt ni upplever ni gör?
Nä. :) Men å andra sidan tittar jag sällan på anime, så det finns rätt litet statistiskt urval för ett tydligt uttalande.

Ghost in the Shell och Akira har jag tittat på fler än en gång, men inte fler än tio gånger. Nu vet jag inte vad Princess Mononoke räknas som, men den har jag tittat på kanske tio gånger genom åren.

Star Wars, Empire Strikes Back och Return of the Jedi ... tja, jag vet inte. Hundratals gånger? Blackadder? Massor med gånger. Conan Barbaren. Säkert femtio gånger. :)
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
363
Location
Stockholm
Ghibli-rullarna tror jag att jag kan ha sett om, men jag är nog i vuxen ålder inte längre ngn som ser sig ha tid se om saker. Det är för mycket nytt som ska hinnas med! Även om tryggheten i det bekanta ju kan vara en grej som är rätt fin.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Nyfiken - men lite OT, jag ser sällan om Anime generellt. Är det ngt ni upplever ni gör?
Händer att jag kollar på en serie eller film igen när det gått tillräckligt lång tid för att man börjat glömma saker. Eller om man visar nån film/serie för någon annan.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Nyfiken - men lite OT, jag ser sällan om Anime generellt. Är det ngt ni upplever ni gör?
Jag klarar inte av att se om saker alls, med ett fåtal filmer som undantag. Vilket gör att jag sällan ser mer än första säsongen av en tvserie om den släpps i säsonger och jag tittar på den första innan resten kommit ut. När andra säsongen kommer har man glömt vad som hände i den första, så man kan inte titta på den andra, för då fattar man ingenting. Och man kan inte titta på den första, för den har man redan sett.

Det var bättre förr, när nästan inget hände. Det kanske ändrades en grej i en säsong, annars var det inga bestående förändringar. Det kunde man hänga med på. Det blir typ "Just det, de där gjorde slut", och inget annat har ändrats sedan förra säsongens början.

EDIT: Eller One Piece! Där kan man missa 30 avsnitt, för det var bara en fajtscen och inget annat hände. :gremgrin:
 

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,033
Location
Stockholm
Att de träffade japangänget gav mig ett ordentligt gapflabb. Så klassiskt med en Jigen Daisuke-style SCHWING och så blir sjömonstret sashimi! Och jag insåg att det är ALLDELES för lite japanska troll i fantasy. Dags att spela TENRA BANSHO ZERO igen snart!!!
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
363
Location
Stockholm
Gillar att Kuro är en hundlik Kobold och inte monstruös - är det ngn som har koll på den traditionen? Är det bara D&D som sabbat den genom göra dem till reptiler?
 
Top