Delicious in Dungeon

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Hittade animen Delicious in Dungeon på Netflix.

Otroligt charmig! Tar ett rejält avstamp i rollspelens absurda världar och logik, och det andas verkligen fantasyrollspel om serien.

Premissen är att ett gäng inte har råd med "riktig" mat och beger sig ner i en stor dungeon för att där laga mat av de monster de besegrar, och så ska de rädda någons syster som ätits upp av en drake. En hel del tid får åt till att beskriva hur de tillagar monstren ... :D

Mycket charmigt och det är helt okej nivå på "humorn" som jag brukar ha så svårt för när det gäller anime.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
Då drive-by-tipsar jag om Frieren. En annan fantasyserie, som handlar om en alv-magiker.


Jag har sett folk kommentera väldigt positivt om animen på YouTube. Själv håller jag på att ta mig genom mangan och tycker att den är fantastiskt trevlig.
Jag ser fram emot att läsa den, min dotter tipsade om den (också) och den verkar grym! Låter henne köpa dem så lånar jag sen.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Jag har nu till slut också tittat på One Piece.

Även den var riktigt bra fast det egentligen är en dramaturgi har oftast inte gillar. Men den är så over the top att jag inte kan annat än att älska det!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Man spelar en orch så kan man bara chompa ner! :D
Att orch-kött är en delikatess verkar vara lite av en trop i isekai-genren. Extra pikant när orcherna också kan korsbefrukta med människor ...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Att orch-kött är en delikatess verkar vara lite av en trop i isekai-genren. Extra pikant när orcherna också kan korsbefrukta med människor ...
I NetHack är det tvärtom, orcherna är motståndskraftiga mot nackdelarna av att äta ”dåligt” kött. Så man kan hålla sig vid liv genom att äta dvärgar och leoparder och stora spindlar och så.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Nu har jag följt Delicious Dungeon, varje avsnitt som hittills släppts.

En konstig grej. Jag älskar avsnitten ... men känner inget behov eller ens önskan om att se dem igen. Och jag är då en sån konsument som gärna ser eller lyssnar på saker jag gillar flera, flera gånger.

Bara en observation. Tycker fortfarande att det är bra, men inget jag kommer att återvända till mer än nån gång ibland.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Nu har jag följt Delicious Dungeon, varje avsnitt som hittills släppts.

En konstig grej. Jag älskar avsnitten ... men känner inget behov eller ens önskan om att se dem igen. Och jag är då en sån konsument som gärna ser eller lyssnar på saker jag gillar flera, flera gånger.

Bara en observation. Tycker fortfarande att det är bra, men inget jag kommer att återvända till mer än nån gång ibland.
Det här är sjukt träffande för mig med! Det är jättemysigt, men typ utan djup som man skulle behöva se om det för. Det är trevligt för det är så raktfram och mysigt men det gör också att jag inte heller skulle vilja se om det.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Det är trevligt för det är så raktfram och mysigt men det gör också att jag inte heller skulle vilja se om det.
+1








Eller allvarligt, du sätter fingret på exakt det jag känner också! Rättframt och mysigt, men inte engagerande den andra gången.
 
Top