Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
CapnZapp;n339288 said:Så länge du är med på att...
I don't think he can hear you

CapnZapp;n339288 said:Så länge du är med på att...
Rymdhamster;n339292 said:I don't think he can hear you![]()
CapnZapp;n339394 said:Om du avser att han är banned så kan jag tipsa om att det finns fler anledningar citera en post än att göra ett personligt svar.
Njae... Jag är helt med på att inte alla behöver bry sig ett dugg om historisk korrekthet. Men att avfärda det som totalt meningslöst rakt av ser jag som helt befängt.Lupus Maximus;n339415 said:jag tror det är din formulering som jag och Rymdis hänger upp oss på
CapnZapp;n339407 said:Absolut Rymdhamster.
Med andra ord: javisst behöver rollspel inte vara underhållning; men det motsäger ju inte min tes: det är lönlöst att hänga upp sig på meningslösa detaljer för att kunna berätta en underhållande Westernhistoria. Western är precis som vilken annan genre som helst; en genre där man aldrig ska låta historiska detaljer stå ivägen för sin historia.
CapnZapp;n339435 said:Min poäng är att det är ett förlorat slag att argumentera för att revolverdueller, indianer som fiender, prostution, och vad nu Mutant startade tråden med, inte ingår i vilda västern som genre.
Nerkokt till sin essens: försök inte begränsa genren till enbart dess allra mest historiskt korrekta manifestationer.
Nu får jag be dig lägga absurditeterna och överdrifterna åt sidan. Vem argumenterar för att alla kvinnor måste vara prostituerade?! Ingen påstår heller att en film inte kan vara Western om indianerna inte är skurkar.Rymdhamster;n339437 said:I synnerhet som det finns gott om västernfilmer (till och med gamla sådana) där indianer INTE är skurkar, där man inte har dueller på storgatan vid middagstid, och där inte alla kvinnor är prostituerade.
CapnZapp;n339474 said:Vem argumenterar för att alla kvinnor måste vara prostituerade?! Ingen påstår heller att en film inte kan vara Western om indianerna inte är skurkar.