Nekromanti De första raderna

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Något på svenska:

"Kulan hade gått in genom offrets högra glasögonlins, passerat genom ögat in genom hjärnhalvorna och vidare genom övre delen av hjärnstammen och sedan vält vid anslaget mot skallbenet i bakhuvudet. Till följd av det senare hade det inte blivit något vanligt utgångshål utan snarare en krater i bakhuvudet och ungefär en tredjedel av hjärnsubstansen hade följt med ut i tryckvågen."
- Coq Rouge av Jan Guillou
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,536
Location
Slätta
Ni äger, gott folk! Stort tack för hjälpen, nu har jag vad jag behöver. Om någon har någon ytterligare "modern" svensk klassiker i bakhuvudet så tas den tacksamt emot, men jag klarar mig väl med det som ni redan levererat. Återigen, tack och bock!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
"And so we return and begin again."
The Invisibles av Grant Morrison
"-Yeah?
-Is everything in place?
-You weren't suposed to relieve me.
-I Know, but I felt like taking a shift.
-You like him, don’t you? You like watching him.
-Don’t be ridicules.
-We’re gonna kill him. You understand that?
-X believes he is the one.
-Do you?
-It doesn't matter what I believe.
-You don't, do you?
-Did you hear that?
-Hear what?
-Are you sure this line is clean?
-Yeah, of course I'm sure.
-I better go. "

The Matrix



 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Ram;n152443 said:
Han kom som ett yrväder en aprilafton och hade ett höganäskrus i en svångrem om halsen.
"In a hole in the ground there lived a x. Not a nasty, dirty, wet hole, filled with the ends of worms and an oozy smell, nor yet a dry, bare, sandy hole with nothing in it to sit down on or to eat: it was a x-hole, and that means comfort."
Jag måste bara få tönta mig med att varje gång jag ser det där citatet tänker jag på detta citat.

"Hither came Conan the Cimmerian, black-haired, sullen-eyed, sword in hand, a thief, a reaver, a slayer, with gigantic melancholies and gigantic mirth, to tread the jeweled thrones of the Earth under his sandalled feet."

Någonstans där finns det utrymme för en crossover.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Hellzon;n155634 said:
Någonstans där finns det utrymme för en crossover.
– I seek a symbol. Perhaps on a shield. Two snakes coming together... Facing each other! But they're one, sade Conan.
– Är han inte riktig i huvudet, undrade gumman Flod förvånat.
– Han kan inte styra en råseglare och han talar rotvälska utan mening. Det vore bättre om han gick till hagen och gav åt djuren att äta.
– For us, there is no spring. Just the wind that smells fresh before the storm.
– Nu säger han sådana där konstigheter igen. Jag har då inte tid att lyssna. Jag har en tunna tjära som ska ros till Dalarö nu.
 
Top