PROMOTION De fördömda - ett västernrollspel med övernaturliga inslag

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,864
Location
Marjura
Mycket intressant! Här kommer lite inspirationstips från Weird West-seriernas underbara värld:
  1. Hawken av Truman (om en gammal revolverman som förföljs av andarna av de han dödat).
  2. Jonah Hex-äventyren (Two Gun mojo, Riders of the Worm and Such, Shadows West) Truman ritade och Lansdale skrev.
  3. Lone Ranger & Tonto Topps, 1995 (se ovan).
  4. Dead in the West (serien med samma herrar som ovan)
  5. Helldorado: East Eats West
  6. High Moon från DC (varulvar)
  7. Desperadoes (har, men inte läst)
  8. Sixth Gun förstås.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,552
Här kommer lite inspirationstips från Weird West-seriernas underbara värld
Tackar! Jag är inte så flitig på att läsa serier numera men Jonah Hex har jag läst en del. Dock inte just dom där så vitt jag kan minnas. Får kolla upp!
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,864
Location
Marjura
Härlig bild!

PS Några (kanske rätt okända) inspirationsfilmer till westerngenren (dock inga direkta weird west-rullar):
Keoma
Duck you sucker!
A Reason to Live, a Reason to Die
The Great Silence
 
Last edited:

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,552
Daniel Lehto har gjort ett ifyllningsbart rollformulär till De fördömda. Formuläret finns att ladda ner gratis på DriveThruRPG. Tyvärr verkar det dock vara något med nätbutikens inställningar som gör att ifyllningsfunktionen försvinner. Som en tillfällig lösning finns formuläret därför på min Google Drive med följande länk: https://drive.google.com/file/d/1m-Hb_yKvDDAenEaoXDqpD_TyKFs2CFi5/view?usp=share_link
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,864
Location
Marjura
Daniel Lehto har gjort ett ifyllningsbart rollformulär till De fördömda. Formuläret finns att ladda ner gratis på DriveThruRPG. Tyvärr verkar det dock vara något med nätbutikens inställningar som gör att ifyllningsfunktionen försvinner. Som en tillfällig lösning finns formuläret därför på min Google Drive med följande länk: https://drive.google.com/file/d/1m-Hb_yKvDDAenEaoXDqpD_TyKFs2CFi5/view?usp=share_link
Det känns som om rollformuläret borde pimpas och se lite mer "settingevokativt"/tidstypiskt ut tycker jag, ev med loggan(?).
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,552
Det känns som om rollformuläret borde pimpas och se lite mer "settingevokativt"/tidstypiskt ut tycker jag, ev med loggan(?).
Personligen gillar jag enkla och rena rollformulär. Måhända är jag skadad av att jobba på en myndighet med mängder av blanketter. Men ett mer inspirerande rollformulär för dom som vill ha det är en god idé. Jag tar den med mig. 🤠
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,552
Daniel Lehto AB har bokrea så om du tänkt införskaffa De fördömda är det ett bra läge nu. Som vanligt ingår spelet i pdf-form utan extra kostnad. Mejla bara Daniel så löser han det.

 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,552
Daniel Lehto AB kommer inte till årets GothCon. Jag tar dock mig några exemplar av De fördömda till försäljning. Det blir bokrea-priset 125 kr även på GothCon och som vanligt ingår pdf vid köp av en fysisk bok. Skicka mig ett meddelande om du vill köpa en bok så löser vi överlämning på plats.
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,033
Ibland blandar bokstäverna ihop sig för mig när jag läser: rubriken för denna tråd fick jag först till "De Fördömda – ett vänsterprassel med övernaturliga inslag"!
 
Top