PROMOTION De fördömda - ett västernrollspel med övernaturliga inslag

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
För mig är det en positiv sak 🙂👍
Spelet är också kort för att det inte innehåller någon utförlig setting. Det är västern utan ambitioner på historisk korrekthet. Kofösare, banditer, salooner och kanske ett spöke. Om du känner att du behöver mer att jobba med än inspirationstabellerna och spelledarpersonerna i boken kan du se valfri västernfilm, läsa en Bill och Ben-pocket eller hitta intressanta historiska fakta på Internet. Västern är helt enkelt en - åtminstone i mitt tycke - mycket tacksam miljö för rollspel.
 

Gerkub

Gelékub
Joined
8 Mar 2021
Messages
1,317
Kommer det i butik så småningom? (Eller nåt sätt att få tag på det i Malmö utan frakt)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
En glad nyhet för er som tänker besöka GothCon och är nyfikna på mitt spel. Daniel Lehto har ordnat så att Fria Ligan kommer att ha ett begränsat antal av De fördömda till försäljning i sin konventsbutik till ett introduktionspris på 150 kr.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,287
Location
Göteborg, Lindome
Hundratals. Jag har bara läst en bråkdel. Bra underhållning om man inte vill anstränga hjärnan. :)
En av de få som jag inte lyckades värva som rollspelare, var en lumparkompis som kommenterade vårt D&D-spelande med "nej, det är så overkligt". Så lade han sig på sängen och läste sin Bill och Ben. 🤪
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
En av de få som jag inte lyckades värva som rollspelare, var en lumparkompis som kommenterade vårt D&D-spelande med "nej, det är så overkligt". Så lade han sig på sängen och läste sin Bill och Ben. 🤪
Bill och Ben är ändå mer verkligt - eller kanske snarare mindre overkligt - än DnD, eller så har jag missat de Bill och Ben berättelser som innehåller mimics, gelatinous cubes och beholders. :)
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
(filmen som är inbäddad på drivethrurpg är satt som "privat")
Jag såg det. Har ingen aning om varför. Vet inte ens vad för film det ska vara. Ska be Daniel ta en titt på det.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,287
Location
Göteborg, Lindome
Bill och Ben är ändå mer verkligt - eller kanske snarare mindre overkligt - än DnD, eller så har jag missat de Bill och Ben berättelser som innehåller mimics, gelatinous cubes och beholders. :)
Jo, jag menade ju inte att Bill och Ben är overkligt på exakt samma sätt som D&D. Men om man nu har sådana krav på verklighetsförankring på sina fritidsnöjen, kanske inte Bill och Ben är första valet. :)
 
Top