Mogger
Hipsteranka
Vi spelade MUA-kampanjen (plus annat) på ca 30 speltillfällen, men då var vissa av dem rätt långa, som de kunde vara förr. Nu spelar vi ca 3-4h.
Sant! Jag tror jag skrivit något liknande tidigare*, men tänker att det skulle kunna funka ungefär såhär:Fast från GD till UA är väl ett hopp på flera hundra år?
Denna kampanjen är lite speciell rörande hur den egentligen hänger ihop.
- Den svarta solen till Drakar och Demoner (Riotminds)
Vi har precis spelat ut del 2 av 3, så jag kan inte uttala mig om den sista och (som jag har förstått) mest kritiserade delen.Någon som älskar Ikonernas Nåd, megakampanjen till Coriolis ver 2016? (Jag har ingen aning.)
Var kan jag läsa denna kritik plz?... den sista och (som jag har förstått) mest kritiserade delen. ... någon skillnad efter tredje delen. Det är ändå den som jag har hört mest knorrande om.
Jag har för mig att @entomophobiac skrivit en recension här på forumet om åtminstone någon del av kampanjen. Hittar dock inte igen recensionen nu när jag letar. Kan vara så att jag letar dåligt, eller så var det inte en faktiskt recension utan snarare åsikter som kom fram i någon annan tråd. Vad jag minns tyckte ento i alla fall att kampanjen var för rälsad för hans smak, samt att det hände häftiga grejer som rollpersonerna inte fick ta del av.... Ikonernas Nåd, megakampanjen till Coriolis ...
Haha, ja, det såg jag nyligen i ett speltest. Massa spännande saker som beskrevs sida upp och sida ner utan att det fanns någon rimlig anledning att rollpersonerna skulle vara närvarande! "Ni hör ryktas på stan att igår inträffade XYZ".Vad jag minns tyckte ento i alla fall att kampanjen var för rälsad för hans smak, samt att det hände häftiga grejer som rollpersonerna inte fick ta del av.
Kampanjen har också en hel del problem med att kännas sammanhållen. Vi spelade första delen, men tappade helt peppen inför del 2, då det inte riktigt kändes som att det fanns en genomtänkt, övergripande plan. De olika episoderna är inte särskilt väl sammankopplade och det saknas några egentliga återkommande karaktärer. Man kan jämföra kampanjen med en serie flashiga, rätt hårt styrda musikvideos, snarare än en långfilm.Haha, ja, det såg jag nyligen i ett speltest. Massa spännande saker som beskrevs sida upp och sida ner utan att det fanns någon rimlig anledning att rollpersonerna skulle vara närvarande! "Ni hör ryktas på stan att igår inträffade XYZ".![]()
Det låter iofs som de Delta Green-kampanjer som mina spelare älskar. Ny månad, nytt uppdrag.episoderna är inte särskilt väl sammankopplade och det saknas några egentliga återkommande karaktärer. Man kan jämföra kampanjen med en serie flashiga, rätt hårt styrda musikvideos, snarare än en långfilm.
Jo, episodiska monster of the week-kampanjer kan vara rätt skoj. Delta green har ju ett det upplägget väldigt integrerat i hela spelet.Det låter iofs som de Delta Green-kampanjer som mina spelare älskar. Ny månad, nytt uppdrag.
Plus äventyret i grundboken. Men ja, långt från avslutadInte så många väl? Bara Den sista najaden som kommit ut.