Monte Cooks hemmasystem. Numenara tror jag har det som grundsystem.Vad är ens Cypher System för något? Har någon spelat det?
Monte Cooks hemmasystem. Numenara tror jag har det som grundsystem.Vad är ens Cypher System för något? Har någon spelat det?
Med tanke på att ett hyfsat stort förlag (Monte Cook Games) går runt på att sälja det, måste en del personer ha spelat det.Vad är ens Cypher System för något? Har någon spelat det?
Vad är ens Cypher System för något? Har någon spelat det?
Nej, det är helt fel. Det låter som om du tänker på Interlock (R. Talsorians hussystem).Tror det är ett vanligt rollspel men man slår med D10 ist för D20
Som sagt... fjortis med eget fanzine på 80-talet känslaDet här var något av det skummaste jag läst på länge. Är det ett skämt?
Att missa ett "this is my list" eller "according to me" osv....får det att kännas som något en fjortis skrivit.... Med den rubriken, och bara basera det på sina egna åsikter och (kanske) begränsade saker spelat....ja...vad säger man.... Det skulle kunna vara en sidan i ett en-persons fanzine som "trycktes" på kopiatorn på pappas jobb på mitten av 80-talet
Nu kanske jag l¨ter bitter, men det är vibbarna och seriositeten på det
Haha, nej verkligen, ser det i bästa fall som rent troll rage-bait. I värsta fall som köpt propaganda. Gillar även att man klumpar ihop alla versioner och ger de en gemensam poäng. Man skriver bästa TTRPG men menar bästa franchise, fast ändå inte, känns nästan som AI-slop men är lite för specifik i sina val för detta.Det här var inte bra läsning för mitt blodtryck.
Det är väl det typ Monte Cook och/ Bruce Cordell gjorde efter dom jobbade på DnD? Bara spelat datorspelet Torment: Tides of Numenera (Spirituell efterföljare till förträffliga Planescape: Torment, men inte alls lika bra) baserat på Systemet. Numenera världen (postapokalyptisk science fantasy med nanobotar som magi etc) är tämligt koolt i min mening. Systemet har jag inte hört så mycket gott om, kollat på det och en del kontraintiutiva grejer som att byta Xp mot setbacks och intrusion mechanic där SL bestämmer att det går dåligt för en, punkt.Vad är ens Cypher System för något? Har någon spelat det?
AI-slop är ju tyvärr åtminstone mer konsekvent.Man skriver bästa TTRPG men menar bästa franchise, fast ändå inte, känns nästan som AI-slop men är lite för specifik i sina val för detta.
Betygsskala:️
️
️
️
️ (1–5)
Dessa är inte exakt en enda titel, men är populära i indie-scenen. Troy Press
| Spel | Totalpoäng |
|---|---|
| D&D 5e | |
| Blades in the Dark | |
| Brindlewood Bay | |
| Pathfinder 2e | |
| Call of Cthulhu | |
| Indie & Narrative (FATE/Dungeon World) | |
| Vampire: The Masquerade | |
| Quest | |
| Shadowrun | |
| Mörk Borg |

Jag har!Vad är ens Cypher System för något? Har någon spelat det?

Nu blir man ju sugen på forumiters favoritspel.Ja alltså, jag håller ju inte med om speciellt mycket här – men det skulle jag ju å andra sidan inte göra om nån av er gjorde liknande listor heller, och skulle jag göra en sån här lista så skulle ni tycka väldigt illa om den.
Tanken slog mig också – det vore mycket roligare om folk gjorde sina top 10 och pratade om vilka spel de tycker är bäst och varför, istället för att bara klaga på någon annans lista.Nu blir man ju sugen på forumiters favoritspel.
Vet inte heller om jag hade kunnat rapa upp 10 spel med favoritstatus - tror knappt att jag har 10 olika spel i min hylla...!Tanken slog mig också – det vore mycket roligare om folk gjorde sina top 10 och pratade om vilka spel de tycker är bäst och varför, istället för att bara klaga på någon annans lista.
Sen vet inte jag om jag skulle få ihop 10 spel eller om jag skulle kunna låta bli att stoppa in mina egna spel på minst hälften av platserna… Därför väljer jag att åtminstone inte vara den som startar en sån tråd =)