D&D Dark Sun

Håller tummarna! efter Eberron är detta nog den setting jag tycker är mest intressant!

Haha, och jag ser att jag inte kan stava eller att telefonens auto-correct gjorde trådens titel galen. 🫠

Om någon moderator ser detta får titeln gärna ändras till Dark Sun. Tack!

Edit: Kunde visst göra det själv...

Cog.

Just kannibalismen tror jag editeras bort. Du kan börja skriva på ditt gubbrant redan nu!

Medhåll, Halflings blir därmed lite mesigare...

Frågan är hur de gör med slaveri. Gigantiskt rött skynke i USA. Själv ser jag inte riktigt kontroversen med att dåliga saker finns i en fantasi-värld. Det är ju inte så att man därmed önskar att det förekom.

Har inte sett videon men har man inte frångått halv-raser (folkslag, origin, ni fattar) i DnD5? Muls och Half giant är ju ikoniska för Dark Sun så där är en något att fundera på.

Grymt kul och kommer bli ett köp så jag kan läsa hur de uppdaterat värld och hur det står sig mot OG Dark Sun 😀

Cog

Medhåll, Halflings blir därmed lite mesigare...

Frågan är hur de gör med slaveri. Gigantiskt rött skynke i USA. Själv ser jag inte riktigt kontroversen med att dåliga saker finns i en fantasi-värld. Det är ju inte så att man därmed önskar att det förekom.

Har inte sett videon men har man inte frångått halv-raser (folkslag, origin, ni fattar) i DnD5? Muls och Half giant är ju ikoniska för Dark Sun så där är en något att fundera på.

Grymt kul och kommer bli ett köp så jag kan läsa hur de uppdaterat värld och hur det står sig mot OG Dark Sun 😀

Cog
Jo, halv”raserna” är borta i DnD2024. Antar att muls och halvjättar kan finnas kvar med något ändrat fluff?

Slaveriet … blir intressant att se hur det hanteras.

Hoppas att de gör det mesta av miljöförstöringstematiken!

Last edited:
Nu har jag lyssnat på en del av innehållet och inte så mycket nytt samt självklart ängsligt om "problematiskt material" *suck*

Hoppas att det blir av dock!

Cog.

Just kannibalismen tror jag editeras bort. Du kan börja skriva på ditt gubbrant redan nu!

De borde bara uppdatera regler i Valley of Dust and Fire till 5e. Ungdomen tror att Tomb of Horros är hardcore! Traumatisera dem med The Dragon of Athas!

De borde bara uppdatera regler i Valley of Dust and Fire till 5e. Ungdomen tror att Tomb of Horros är hardcore! Traumatisera dem med The Dragon of Athas!
En bra dag för gruppen i vanlig DnD5: "Vi besegrade slutbossen, ingen rollfigur dog, och bytet var fantastiskt".
En bra dag i gruppen i DS-DnD5: "Vi fick stryk av slutbossen men en rollfigur dog tack och lov, så nu har 30 dagsransoner kött att dela på".

Back