Nekromanti Dark Heresy kampanj stuff

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Spelar Dark Heresy just nu, och har en bunt såna bilder på gång. Här är min två bilder av min rouge psyker adept i två lika kampanjskeden.
 

Attachments

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Jättefina! Är det ett sammanträffande att tjejerna på bilderna är väldigt lika dig? :gremsmile:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Nope. Thats just disturbing att inse sen (det var inte första gången jag hörde det). Och omedvetet.

För den lila bilden hade jag referensbild på vinkeln. referensbilden bar en mask som täckte ansiktet till stor del. Jag får till någon helt muppad näsform.

Nästa bild behövde få samma näsform och ögonform som den andra och det var det jag svor över skitmassa. Till slut får jag till den muppade näsan, jag är skit nöjd med detta .... Och slutresultatet blev visst likt mig. *Dunkar huvudet i tangentbordet*

Fast jag tror det hänger på att ska man måla någon ansiktsdrag funderar man hur det ser ut, (Hur ser EGENTLIGEN en näsvinge ut?) och då blir grunden för det typ några drag man är välbekanta med.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Fast jag tror det hänger på att ska man måla någon ansiktsdrag funderar man hur det ser ut, (Hur ser EGENTLIGEN en näsvinge ut?) och då blir grunden för det typ några drag man är välbekanta med.
Precis. Har hört någon sådan där teori förut, att man undermedvetet tar drag från en själv när man tecknar just för att det är välbekant.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Wow, det här får mig att önska att jag visste vilken ände av en pensel man ska hålla i. Sjukt vackert, och häftigt att du orkar engagera dig så mycket i en karaktär.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Sjukt snygga bilder, önskar att jag också kunde göra bilder på mina karaktärer.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
*Host* ...lajvare... *Host* ...Angående att engaera sig i karaktärer, då.

Rita är kul, rollspel är kul och rita rollspel är är därför en bra krovtårta.

Så svårt är det inte att lära sig rita, bara man klottrar mycket i anteckningsblocken.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
*bockar*

Det kan du nog. En i gruppen photoshoppade ihop en gammal youghurgubbe, en bäbis och rymdbild för att få en bild av sin adept i huva.
 

maiden89

Veteran
Joined
25 Aug 2009
Messages
5
Location
Trollhättan
ruggigt snygga, och något makabra bilder, jäkligt rena och fina, jag gillar verkligen sci-fi detaljerna på den första bilden, utmärkt gjort.

jag antar att du använder en drawing-pad, vad har du för en? =)
 
Top