Daredevil: Born Again

Miller var tydligen till och med på premiären! Han satt tillsammans med en massa andra gamla Daredevil författare.
Han var säkert nöjd med vad han såg!

Har plöjt igenom avsnitt tre och fyra nu. Detta fortsätter att hålla högsta kvalitet! Vet att jag brukar vara mer uttömmande när jag skriver om vad jag sett, men det är svårt att kommentera på annat sätt än att allt är sjukt bra! Detta är den bästa säsongen av alla i en serie som är bland det bästa i superhjälteväg!

Sett senaste avsnittet. Detta är nog det tyngsta tematiska avsnittet hittills och behandlar ämnen som förlåtelse och gottgörelse. Det är väldigt skickligt gjort hur Daredevils och Kingpins historier speglar varandra, hur Vanessa är Kingpins samtidigt som Foggy vad Daredevils samvete. De katolska undertonerna blir nästan till övertoner i detta avsnitt, vilket jag tycker passar serien fint. Och det är som alltid riktigt snyggt! För mig personligen är detta dock det minst bra avsnittet hittills, men det är på grund av en personlig preferens som handlar om att jag är dödligt trött på flashbacks i tv-serier. Jag zonar nästan alltid ut per automatik när jag märker att ett avsnitt är ett flashback-avsnitt. Men som sagt, det är en personlig preferens och innebär inte att avsnittet är dåligt. Och även fast det är det avsnitt jag tycker minst om hittills är det i kontexten av en alldeles fantastisk serie, så det är ändå ett avsnitt som jag gillar!

Håller med. Avsnitt 5 är lite för mycket flashback. Men…Jag trodde aldrig vi skulle få se Weasley igen! Liksom, shit!

Jag älskar Born again säsong 2. Säsong 1 var liiiite svag. Men säsong 2 är helt otrolig. Det är verkligen 2 delar av en säsong.

Avsnitt 4 av Born Again säsong 2 är nog den bästa grejen MCU någonsin gjort.

Håller med. Avsnitt 5 är lite för mycket flashback. Men…Jag trodde aldrig vi skulle få se Weasley igen! Liksom, shit!

Jag älskar Born again säsong 2. Säsong 1 var liiiite svag. Men säsong 2 är helt otrolig. Det är verkligen 2 delar av en säsong.

Avsnitt 4 av Born Again säsong 2 är nog den bästa grejen MCU någonsin gjort.
Ja, jag håller helt med om allt! Förra säsongen gillade jag, men det var ojämn. Detta är bra rakt igenom och hittills det bästa jag sett i superhjälteväg på flera år!

Sett senaste avsnittet nu. Tillbaka på topp igen! Jävlar vad bra detta är! Och vi får se Jessica Jones igen! Var det jag som missade något eller är det väldigt vagt vad som hände i lagret innan det small? Kommer det kanske få en payoff senare?

En karaktär som verkligen vuxit på mig är Daniel Blake. Tyckte han var synnerligen ointressant från början men nu är han en av de mer intressanta karaktärerna.

Som vanligt håller fotot toppkvalitet! Klippet när Fisk lägger en ros på Vanessas kista skulle lätt kunna vara en serieruta ritad av Frank Miller!

Sett senaste avsnittet nu! Fy fan vad bra det är! Jag älskar att Jessica inte bara varit i limbo utan har familj.

När hon säger att alla hon kände inte tackade nej när Mr. Charles kom och erbjöd dem jobb… betyder det att vi kommer få mer Hellcat?! :D

Ooo. Jag tyckte förra säsongen var lite hattig, men är denna "bättre"?
Ja, den är väldigt mycket bättre! Jag gillade förra säsongen, men den var absolut ojämn. Det här är bra rakt igenom!

Ja, det här var verkligen sjukt bra rakt igenom! Det bästa jag sett i tv-serie väg på mycket länge! Lägger mina tankar inom spoilers då jag inte vill avslöja för folk som inte sett serien än:

Jag älskar att Daredevil och Fisk haft en massa slutstrider med nävarna och denna gång blev slutstriden en verbal sådan! Rättegången och det slutgiltiga samtalet på balkongen var riktigt bra! Är det bara jag, eller var upplägget på balkongen ett litet Scarface-homage?

Scenen där Daredevil och Fisk slåss genom en korridor mot mitten och Fisk helt brutalt vadar genom de som protesterar mot honom var riktigt episk!

Avsnittets tema var avslöjande av hemliga identiteter där både Murdocks och Fisks identiteter avslöjad vilket får dem på fall. Det intressanta är att deras identiteter avslöjas genom att de avmaskeras medan Heathers sanna identitet avslöjas genom att hon sätter på sig en mask och blir nya Muse. Hoppas för övrigt att hon blir skurken för nästa säsong.

Undrar hur mycket av nästa serie som kommer handla om Daredevil i fängelset. Hade gärna sett en hel säsong på det temat!

Den enda lilla nitpick jag har är att jag hade var att jag hade velat se Defenders teama upp på slutet. Hade varit episkt att se dem kämpa mot Fisks mannar tillsammans!

En riktigt bra säsong! Ser fram emot nästa!

När Fisk börjar döda sig genom demonstranterna och man inser att ”De har gett Kingpin en hallway fight scene och det är fruktansvärt” 😱

Back