Daredevil: Born Again

Miller var tydligen till och med på premiären! Han satt tillsammans med en massa andra gamla Daredevil författare.
Han var säkert nöjd med vad han såg!

Har plöjt igenom avsnitt tre och fyra nu. Detta fortsätter att hålla högsta kvalitet! Vet att jag brukar vara mer uttömmande när jag skriver om vad jag sett, men det är svårt att kommentera på annat sätt än att allt är sjukt bra! Detta är den bästa säsongen av alla i en serie som är bland det bästa i superhjälteväg!

Sett senaste avsnittet. Detta är nog det tyngsta tematiska avsnittet hittills och behandlar ämnen som förlåtelse och gottgörelse. Det är väldigt skickligt gjort hur Daredevils och Kingpins historier speglar varandra, hur Vanessa är Kingpins samtidigt som Foggy vad Daredevils samvete. De katolska undertonerna blir nästan till övertoner i detta avsnitt, vilket jag tycker passar serien fint. Och det är som alltid riktigt snyggt! För mig personligen är detta dock det minst bra avsnittet hittills, men det är på grund av en personlig preferens som handlar om att jag är dödligt trött på flashbacks i tv-serier. Jag zonar nästan alltid ut per automatik när jag märker att ett avsnitt är ett flashback-avsnitt. Men som sagt, det är en personlig preferens och innebär inte att avsnittet är dåligt. Och även fast det är det avsnitt jag tycker minst om hittills är det i kontexten av en alldeles fantastisk serie, så det är ändå ett avsnitt som jag gillar!

Håller med. Avsnitt 5 är lite för mycket flashback. Men…Jag trodde aldrig vi skulle få se Weasley igen! Liksom, shit!

Jag älskar Born again säsong 2. Säsong 1 var liiiite svag. Men säsong 2 är helt otrolig. Det är verkligen 2 delar av en säsong.

Avsnitt 4 av Born Again säsong 2 är nog den bästa grejen MCU någonsin gjort.

Håller med. Avsnitt 5 är lite för mycket flashback. Men…Jag trodde aldrig vi skulle få se Weasley igen! Liksom, shit!

Jag älskar Born again säsong 2. Säsong 1 var liiiite svag. Men säsong 2 är helt otrolig. Det är verkligen 2 delar av en säsong.

Avsnitt 4 av Born Again säsong 2 är nog den bästa grejen MCU någonsin gjort.
Ja, jag håller helt med om allt! Förra säsongen gillade jag, men det var ojämn. Detta är bra rakt igenom och hittills det bästa jag sett i superhjälteväg på flera år!

Back