DanCon XVI - speltråd

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Som tidigare poster redan antytt spelledde jag The Long Bore Mine (eller vad det nu kommer heta), ett äventyr till CY_BORG som antagligen kommer finnas med i WASTE 20X4, den kommande expansionen till CB.

Sen blev det Black Sword Hack som ingen runt borde testat tidigare, så vi började testa världsgeneratorn som finns med och konstaterade att kampanjvärldens huvudsakliga antagonist var ett närverk av hjärnor i mässingsbehållare gömda under ett förlorat (tidigare?) flytande kungadöme och att de hade en armé av automatons som liknade grymma änglar. Det hade dock inget met äventyret att göra, för det var ett av de två som finns med i boken — Slayers of the Blood God. Det var kul men jag hade helt klart kunnat göra ett bättre jobb med mer prepp, å andra sidan så löste gruppen äventyret som om de vore ninjamästare så det kanske inte spelade någon roll.
BSH är ett väldigt spännande spel som hade kunnat vara ännu bättre med några små veck uthamrade eller andra tillagda. Ser fram emot vad de släpper mer i sina Chaos Criers framöver!

stort tack till Dante och all som var med och spelade och till alla som gillar nyponsoppa!
Och tack till @chrull för första smakprovet på cyborg...det var kul..... dödligt, men kul :p
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
BSH är ett väldigt spännande spel som hade kunnat vara ännu bättre med några små veck uthamrade eller andra tillagda. Ser fram emot vad de släpper mer i sina Chaos Criers framöver!
@Arrikir lovprisade Black Sword Hack på vägen till Sveriges riktiga huvudstad (Uppsala), så det blev en beställning. Verkar ju göra liknande saker som jag försökt göra med Bargains & Bloodshed. Synd att jag babblade för mycket för att haka på!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Tack Dante för ytterligare ett mycket trevligt konvent! Väldigt kul att träffa så många gamla vänner igen. Jag kan bara beklaga att jag var dålig på att presentera mig för och framför allt fråga om namnet på sådana jag inte kände irl sedan tidigare, och missade därför möjligheten att sätta ansikten på en del folk jag bara träffat online tidigare.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,026
Location
Sthlm
Jag har ingen aning om vad jag gjorde eller med vem. Men minns att Krank utlovade lifepath regler till Luna City Blues. Trevligt var det i alla fall.
edit: JO! Dante visade upp en sällsynt spindel också!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag kom från att ha demonstrerat VR i tre timmar för ett 60-tal barn, trillade in lite från sidan framåt kvällen, körde förbi ett gäng på pizzerian, mötte @Jarl på uppfarten och ramlade in tillsammans med @kloptok i en omgång Windsoul spelledd av en @ceruleanfive som fick se @gizmo @Jocke @RasmusL och oss lyckas med en synnerligen fuckaroundandfindoutig heist. Tog sedan apostlahästarna tillsammans med @Dimfrost och @Olle Linge till Bara vedugnspizzeria (sagolikt gott, rekommenderas), började planera inför ett tjugoårsjubileum, gick tillbaka och snackade lika delar rollspel och strunt lite här och där, innan @Gabrielle de Bourg och Linköpingsföljet avlägsnade sig/oss från konventsområdet norrut mot Söder (nåja, inte riktigt, men det var roligt att skriva). Som vanligt fantastiskt trevligt, som vanligt var jag lite blyg och ståihörnig. Stort tack, @Dante för att jag fick komma. Hoppas ha tid och ork att både prata och spela mer nästa gång!
 
Last edited:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag kom från att ha demonstrerat VR i tre timmar för ett 60-tal barn, trillade in lite från sidan framåt kvällen, körde förbi ett gäng på pizzerian, mötte @Jarl på uppfarten och ramlade in tillsammans med @kloptok i en omgång Windsoul spelledd av en @ceruleanfive som fick se @gizmo @Jocke @RasmusH(Swe) och oss lyckas med en synnerligen fuckaroundandfindoutig heist. Tog sedan apostlahästarna tillsammans med @Dimfrost och @Olle Linge till Bara vedugnspizzeria (sagolikt gott, rekommenderas), började planera inför ett tjugoårsjubileum, gick tillbaka och snackade lika delar rollspel och strunt lite här och där, innan @Gabrielle de Bourg och Linköpingsföljet avlägsnade sig/oss från konventsområdet norrut mot Söder (nåja, inte riktigt, men det var roligt att skriva). Som vanligt fantastiskt trevligt, som vanligt var jag lite blyg och ståihörnig. Stort tack, @Dante för att jag fick komma. Hoppas ha tid och ork att både prata och spela mer nästa gång!
Bara en av alla Rasmusar dök upp, och det var @RasmusL.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Det var ett utomordentligt trevligt DanCon! Det var väldigt trevligt att träffa alla forumiter och jag hamnade i många kul diskussioner. Det var kul att få vara med och hålla en Q&A om nya Mutant Chronicles och det kändes som om jag @krank fick fram det mesta av det vi ville. Dessutom följdes det upp med flera bra diskussioner efter, som i sin tur leder till nya tankar och idéer.

Jag hade tagit med mig spel för att eventuellt spela, men eftersom folk på WRNU är så in i helvetes jävla trevliga blev det inget spel, för det var för roligt att prata med folk. Som diskussionen om nyponsoppa, till exempel.

Vill också tacka @Dante för att han huserar oss och Linköpingarna som gav mig skjuts!
 

Henaiy

Veteran
Joined
16 Oct 2004
Messages
62
Location
Salem
Jag var den långa tysta figuren klädd i helsvarta kläder.
Var inte helt super peppad på att åka då jag veckan innan på måndagen ramlade ner för en stentrappa (20 trappsteg) John Wick stil för att sedan avsluta med att på söndagen samma vecka bli påkörd av en lastbil så jag var fortfarande lite öm i kroppen.
Sen hade jag ett bråk dagen innan med min partner som inte alls ville att jag skulle gå på DanCon.
Men jag är ändå glad att jag gick.
Fick 7 böcker signerade och jag köpte lite rollspel av Krank, tyvärr blev det inget spelande men kanske nästa gång.
Annars trevliga nördar och intressanta samtal.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag var den långa tysta figuren klädd i helsvarta kläder.
Var inte helt super peppad på att åka då jag veckan innan på måndagen ramlade ner för en stentrappa (20 trappsteg) John Wick stil för att sedan avsluta med att på söndagen samma vecka bli påkörd av en lastbil så jag var fortfarande lite öm i kroppen.
Sen hade jag ett bråk dagen innan med min partner som inte alls ville att jag skulle gå på DanCon.
Men jag är ändå glad att jag gick.
Fick 7 böcker signerade och jag köpte lite rollspel av Krank, tyvärr blev det inget spelande men kanske nästa gång.
Annars trevliga nördar och intressanta samtal.
Jösses! Jag är glad att du lever.

Och kul att du dök upp.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Om jag nu räknat rätt bidde vi totalt 29 personer på DanCon XVI.

@Ackerfors, @Arrikir, @Bifur, @ceruleanfive, @chrull, @Deodanders, @Dilandau, @Dimfrost, @entomophobiac, @erikt, @Franz, @Gabrielle de Bourg, Gardener, @gizmo, @Henaiy, @Hägerstrand, @Jarl, @Jocke, @kloptok, @krank, @Luftslottet, @Olle Linge, @Organ, @Pilzefrau, @RasmusL, @StradhLestat, @Vitulv, @Zeedox och lilla jag.

En hyfsat hanterbar mängd deltagare tycker jag. Så jag fortsätter nog att hålla maxantalet runt 30. Alla ryms och jag hinner åtminstone säga ”hej” till – och kanske byta några fler ord med – alla.

Vidare kommer DanCon från och med nu att ligga någon gång i slutet av augusti då sannolikheten för att vädret ska vara så att det går att uppehålla sig på verandan är betydligt högre än vid månadsskiftet februari–mars då konventet traditionsenligt gått av stapeln.
 
Last edited:

erikt

Hero
Joined
21 Feb 2014
Messages
1,179
Top