DanCon XVI - speltråd

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag kan tänka mig att spelleda lite CY_BORG och testar gärna att skapa en värld och köra ett kort äventyr i Black Sword Hack på DanCon imorgon.

Om någon är sugen på att visa hur Trophy Dark, Mage the Ascension, Blades in the Dark eller Apocalypse World fungerar i spel så är jag gärna spelare!

Vad tänkte vill ni spela/spelleda på DanCon nästa vecka?
 

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Joined
24 Nov 2005
Messages
600
Ja. Jag bara snubblade på fingrarna
Gott att höra. Jag blev orolig att jag inte tänkte komma.

Jag funderar på att inte gå ut med att spelleda något för att slippa bli stressad av att inte orka förbereda mig på något jag gått ut med att spelleda. Men om jag gör det så tänker jag på Delta Green (nåt shotgun scenario), DCC (funnel eller höglevel) eller The Mountain Witch. Vi får se.

Jag spelar gärna Cy_Borg! (igen)
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,553
Location
Fallen Umber
Om logistiken funkar och jag kommer testar jag gärna Black Sword Hack. Ska i så fall se om jag kan slänga ihop något till Apocalypse World som jag utlovat tidigare också, men har så mycket att göra i veckan att jag inte kan lova det än.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Jag skulle gärna prova Cy_borg eftersom det än så länge bara stått i hyllan.

Precis köpt Barkhäxan också som jag ska läsa och ta med mig.
 
Last edited:

Zeedox

Hero
Joined
14 May 2021
Messages
1,037
Location
Stockholm
Jag är lite nyfiken på att testa Shinobigami, Thespian, Be Not Afraid eller Blades in the Dark, men jag vet inte om jag kommer hinna förbereda något själv... får se. Men är helt klart sugen på att spela med folk!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag spelar ju Blades in the Dark typ varannan vecka och har gjort i tre år nu, så jag borde ha rätt bra koll på det systemet. Om någon av er som är sugna på att testa kan skriva ut en uppsättning rollformulär och referensblad (de man hittar på hemsidan) så kan jag nog svänga ihop en liten one-shot!
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Jag spelar ju Blades in the Dark typ varannan vecka och har gjort i tre år nu, så jag borde ha rätt bra koll på det systemet. Om någon av er som är sugna på att testa kan skriva ut en uppsättning rollformulär och referensblad (de man hittar på hemsidan) så kan jag nog svänga ihop en liten one-shot!
Jag är gärna med och testar då! Jag kan ta på mig att printa en uppsättning formulär. Jag spelar också gärna cy_borg.

Jag har aldrig lyckats spela dread pga logistikproblem, men har ett scenario jag knåpat på. Jag tar med mig ett torn med dread-tärningar om nån är sugen.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Turlistan för Blades in the Dark ser just nu ut som följer:
- Hägerstrand (först pga lovade att fixa material)
- chrull
- Zeedox
- Dimfrost
Jag tycker 4 spelare är max för ett one-shot så gruppen är full, om ingen ångrar sig.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Jag kan tänka mig att spelleda lite CY_BORG och testar gärna att skapa en värld och köra ett kort äventyr i Black Sword Hack på DanCon imorgon.

Om någon är sugen på att visa hur Trophy Dark, Mage the Ascension, Blades in the Dark eller Apocalypse World fungerar i spel så är jag gärna spelare!

Vad tänkte vill ni spela/spelleda på DanCon nästa vecka?
Mage the Awakening är ju lite knepigt som one shot pga reglerna men jag ska ändå leda en kortare kampanj för mina lokala spelare så gör ett försök att få ihop något!

Edit: "Ascension" och inte "Awakening" var önskat ja, felläsning :p Det kan jag dock inte 😅
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
...men jag tänkte preppa något kortare rollspel, kanske en klassiker som Lady Blackbird, och så får jag nog med mig Spirit Island (även om jag inte fått hem senaste expansionen ännu 😭 ).
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Oj, mad mycket vi har på g. Vi behöver nog köra en pitchrunda på plats :).
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
223
För egen del så får jag nog passa på att SL:a nått. Ensam med barnen samt en nystartad utbildning gör att energin för att preppa är rätt låg. Men är nog på de mesta som spelare 😀
 
Top