DanCon XVI - speltråd

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Jag kan tänka mig att spelleda lite CY_BORG och testar gärna att skapa en värld och köra ett kort äventyr i Black Sword Hack på DanCon imorgon.

Om någon är sugen på att visa hur Trophy Dark, Mage the Ascension, Blades in the Dark eller Apocalypse World fungerar i spel så är jag gärna spelare!

Vad tänkte vill ni spela/spelleda på DanCon nästa vecka?
Jag är gärna med på BSH om jag får.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Om jag får plats och om jag kommer iväg så kan jag tänka mig att spela nästan vad som helst där framåt kvällningen. Black Sword Hack och Windsoul låter kul, annars är ju småspel och småprat trevligt med. :)
 

Luftslottet

Warrior
Joined
15 Oct 2014
Messages
223
Jag läste detta först som passa på att spelleda något, inte passa på att spelleda något. Förvirringen var total.
:)
Otydligt av mig! Skrev samtidigt som tvååringen satt i knät och härjade. Men du har rätt. Får avstå detta denna gång.
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
451
Location
Uppsala
Känner inte att jag har något jag är redo att spelleda, men spelar gärna lite vad som. Har varit sugen på Drakar och demoner samt OSR ett tag nu men provar gärna lite allt möjligt :)
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
Jag har inte spelat på så många år, jag får googla nästan vartenda namn ni slänger upp :).
Nu att min safe bet Seter inte finns på kartan är jag gärna med på en runda Apocalypse World om en sådan blir av, det har funkat bra för mig förut iaf. Annars testar jag nog vilket som sålänge det inte avkräver mig övertygande skådespeleri och inte är skräck.
Blades in the Dark låter väldigt sympatiskt - jag kanske får observera en stund om rundan är full.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,926
Jag antar att Windsoul som @ceruleanfive talar om är Vindsjäl fast på engelska? Har velat testa det spelet så är gärna med där! Älskar ju cyberpunk så CY_Borg vore amazing att testa! Annars är jag med på varsomhelst, hoppar gärna in där det behövs spelare 🙂
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,026
Location
Sthlm
Jag minns att jag skrev ett cover spel på Shab-al-hiri Roach som jag inte han klart med till sist jag var på DanCon, MEN jag har inte skrivit klart det och minns inte vad det var för tema längre.
Om det är lugnt på jobbet i veckan så kommer jag på en ny- bättre- ide till något och tar med.
Ska höra om det finns enstaka Blood & Bronze lagervaror kvar hos Olav, tror att vi sålt av alla fysiska produkter (de har ju alltid vart en print on demand produkt) men man vet ju aldrig. Så ev tar jag med nån sån grej till att sälja till förmånligt pris.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag minns att jag skrev ett cover spel på Shab-al-hiri Roach som jag inte han klart med till sist jag var på DanCon, MEN jag har inte skrivit klart det och minns inte vad det var för tema längre.
Om det är lugnt på jobbet i veckan så kommer jag på en ny- bättre- ide till något och tar med.
Ska höra om det finns enstaka Blood & Bronze lagervaror kvar hos Olav, tror att vi sålt av alla fysiska produkter (de har ju alltid vart en print on demand produkt) men man vet ju aldrig. Så ev tar jag med nån sån grej till att sälja till förmånligt pris.
Vilka fysiska B&B-saker var det som kom? Tror jag har alla?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
...men Ascension, inte Awakening? Tunga böcker att släpa på om inte intressant ;)
Det var framförallt awakening jag var intresserad av, så ta med något lättare att släpa på :)
 

Henaiy

Veteran
Joined
16 Oct 2004
Messages
62
Location
Salem
Jag skulle gärna prova Cy_borg eftersom det än så länge bara stått i hyllan.

Precis köpt Barkhäxan också som jag ska läsa och ta med mig.
Om du tänker leda barkhäxan så är jag intresserad av att deltaga som spelare.
 
Top