Konvent DanCon XVI – anmälningstråd

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Jag hade ytterst gärna kommit, eftersom DanCon var mycket trevligt sist. Men den helgen är jag tyvärr död och kan inte resa till Stockholm.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Eventuellt skulle numrering av vilken plats i kön man har vara trevligt också så att man inte behöver sitta och räkna en i taget?
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
När vi kommer upp i 30 brukar Dante, ojmr, lägga till en skiljelinje så att man ser vilka som redan "åkt ut". Då kan man rätt enkelt se hur mycket marginal man har.
 

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Åh, jag vill men är förmodligen borta den helgen. Så jag låter andra som säkert kan komma skriva upp sig först.

Vad kul att det blir av!
 

Goslasse

Veteran
Joined
11 Aug 2023
Messages
7
När? Lördag 2 september 2023 från kl. 10.00 tills vi kroknar någon gång fram på småtimmarna.

Var? Hemma hos mig, i närheten av Älvsjö strax söder om Stockholm.

Vad? Ett spelkonvent i miniformat, öppet för registrerade (och icke permanent avstängda) användare på Rollspel.nu. Ta med dig ditt favvospel, så försöker vi spela det. Rollspel, kortspel eller brädspel spelar ingen roll.

Arrangemang: En massa spontanspelande. Deltagarna ansvarar själva för att det spelas saker. Vill du arra något? Skriv det då här i tråden.

Jag har plats för ungefär 30 besökare och tar emot anmälningar i denna tråd från och med nu. Ange om du vill övernatta. (Jag har två extra sovplatser – tre ifall några kan dela en 140 cm bäddsoffa – och det går att bre ut luftmadrasser och liggunderlag lite varstans. Och andra Stockholmsforumiter brukar dessutom generöst nog upplåta sängplatser i sina hem om så skulle behövas).

Obs! En katt bor i konventslokalen, så allergiker gör bäst i att ladda upp med antikattknark.

I egenskap av enväldig konventsgeneral förbehåller jag mig rätten att prioritera bland anmälningarna i händelse av att dessa överstiger maxantalet. (Det underlättar för mig om du anger vilken priotiteringsklass du tillhör när du anmäler dig.)

Prioriteringsordningen är ungefär så här:

0. Gardener (som grundade forumet en gång i den grå forntiden)
1. Icke-cisman-forumiter (för det blir tillräckligt många män i alla fall)
2. Av mig särskilt inbjudna forumiter (för att de är goda vänner eller folk jag är nyfiken på att träffa)
3. Forumiter som aldrig varit på ett DanCon tidigare (för att det är jättekul att träffa tidigare oträffade forumiter)
4. Forumiter som besökt DanCon tidigare

Prioriteringssystemet innebär att det går utmärkt att anmäla sig även om 30 personer redan står på listan. Har du högre prioritet så petar du ut de med lägre prioritet. I allmänhet de med prio 4 – och de har ju redan varit på DanCon tidigare.

Mer detaljerad information skickas ut till alla anmälda veckan innan konventet.

Välkomna!

Anmälda:
1. Gabriell de Bourg
1. Pilzefrau
2. Magnus Seter
3. Franz
3. Luftslottet
3. Deodanders
3. Hägerstrand
3. Arrikir
3. Zeedox
3. StrahdLestat
4. entomophobiac
4. erikt
4. krank
4. RasmusL
4. Vimes
4. Dimfrost
4. Bifur
4. Olle Linge
4. ceruleanfive
4. Zebulon
4. Anarchclown
4. Jocke
4. Dilandau
Tja jag är verkligen helt ny här på forumet och har ingen aning om jag postar rätt men jag är intresserad av att komma på eventet. Jag är helt nybörjare och har endast kollat på youtube för att lära mig lite. Jag har alltid älskat fantasy och sci-fi, och fått ut väldigt mycket av att spela allt ifrån wow till swtor. Men också nu baldurs gate. Dock så saknar jag den sociala biten som jag kände i wow för 15 år sen och den känslan har jag jagat! Jag minns hur vi träffades varje dag i teamspeak och hade hur jäkla kul som helst.
För några månader sen fyllde jag 40 och satt och kollade på stranger things när dom spelade D&D och fick en känsla av att jag har missat en stor jäkla grej i mitt liv! Jag sa till min sambo att jag vill testa spela rollspel på riktigt. Hennes respons va typ att det är lite nördigt… Det är något jag funderat mycket på… ungarna i stranger things som spelar D&D har galet kul och en underbar gemenskap, medans jag… ”jobbar, tränar, kollar serier och sen sover”…. ge mig nördigt varje dag i veckan!! ” kan tillägga att vi har gått skilda vägar nu”.
Shit det blev många ord men jag viste inte riktigt vad jag skulle säga så jag sa allt istället. 😂
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Tja jag är verkligen helt ny här på forumet och har ingen aning om jag postar rätt men jag är intresserad av att komma på eventet. Jag är helt nybörjare och har endast kollat på youtube för att lära mig lite. Jag har alltid älskat fantasy och sci-fi, och fått ut väldigt mycket av att spela allt ifrån wow till swtor. Men också nu baldurs gate. Dock så saknar jag den sociala biten som jag kände i wow för 15 år sen och den känslan har jag jagat! Jag minns hur vi träffades varje dag i teamspeak och hade hur jäkla kul som helst.
För några månader sen fyllde jag 40 och satt och kollade på stranger things när dom spelade D&D och fick en känsla av att jag har missat en stor jäkla grej i mitt liv! Jag sa till min sambo att jag vill testa spela rollspel på riktigt. Hennes respons va typ att det är lite nördigt… Det är något jag funderat mycket på… ungarna i stranger things som spelar D&D har galet kul och en underbar gemenskap, medans jag… ”jobbar, tränar, kollar serier och sen sover”…. ge mig nördigt varje dag i veckan!! ” kan tillägga att vi har gått skilda vägar nu”.
Shit det blev många ord men jag viste inte riktigt vad jag skulle säga så jag sa allt istället. 😂
Du glömde skriva ”Jag anmäler intresse, prio 3” (om du är cis-man, vilket det lät som, annars 1)
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Jag jobbar på dagen men skulle kunna tänka mig att försöka komma upp på kvällen, cirka 18? Om det är ok har jag prio 4!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Glada nyheter!

Forumets själve grundare, Gardener, har anmält intresse av att dyka upp.

Och dessutom har jag uppgraderat Gabrielle de Bourg och krank till hedersgäster.

Varför får vi veta imorgon.
 
Top