Nekromanti Dags för nytt varulvsspel

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Arvidos MC said:
Kanske ska man (=jag) sätta ihop ett Battlestar Galactica-spel som är hälften maffia, hälften intriger?
Nej, vänta! Jag hade ju redan tänkt den tanken och sedan kommit fram till att jag skulle göra det i Apocalypse World. Allt jag gör är i Apocalypse World, hahaha.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
RÖSTA!

Hörni, ska vi ta och rösta på vad vi ska lira härnäst? Nu börjar mitt sug dra igång och jag vill bidra till att vi get_some_shit_done.

Vi kan ju för all del ge det lite tid så att fler alternativ blir möjliga röstningskandidater. Men inte dra ut på det här för länge.

Men hittills finns följande möjligheter:

Brynolf "Bamse"
Lukas "Mumin"/"Nalle Puh"/"Mupparna"
Basse "Spökhuset!"
Arvidos "AW"
...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: RÖSTA!

Konrad Konvalj said:
1. Sapient
2. Random varulvsspel
Röst: Sapient

Alternativt

Röst: Random varulvsspel

Måste ju fetmarkeras för att gälla antar jag och att redigera är väl inte lovligt.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag har känt att det har börjat lukta varulv på forumet.

Jag har goda möjligheter att delta i ett varulvsspel den kommande framtiden. Skall bli skönt att få spela på den gröna planhalvan. ;-)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag tror det här röstandet bara tar tid i onödan. Om någon har ett färdigt lir, upp med en anmälningstråd bara så kör vi! Vi hinner med allt i sinom tid.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Brynolf said:
Jag tror det här röstandet bara tar tid i onödan. Om någon har ett färdigt lir, upp med en anmälningstråd bara så kör vi! Vi hinner med allt i sinom tid.
Just typiskt att du inte vill att vi ska rösta!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Sen är det ju rätt barockt att vi sitter och röstar om fluffet. Det intressanta är ju spelupplägget.

Jag är mest sugen på något ganska traditionellt (iaf utröstning, nattmord och öppna röster), men självklart är jag inte den som är den.

Jag kommerdock förstås hoppa på nästa varulvsspel oavsett upplägg (och fluff), så för min del vill jag mest ha en tråd att anmäla mig i och ett datum att se fram emot.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Hej, jag är nybörjare på varulsspel men skulle vilja testa, ungefär hur går det till?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Max said:
Hej, jag är nybörjare på varulsspel men skulle vilja testa, ungefär hur går det till?
Lite tips och trix

Sen pågår det ett spel just nu som du kan lurka och spana lite på. Hur det går till får någon mer pedagogisk än mig förklara. Finns nån bra länk men den hittade jag inte. Kontakta Vicotnik så tror jag han hjälper dig på ett bra vis.
 

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
får hålla lite koll här om det kommer upp ngt nytt spel.. är sjukt intresserad så följer även det som pågår nu
 
Top