Nekromanti Dags för nytt varulvsspel

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Äh vet ni. Nu är jag sugen på varulvsspel!

Vem vill arra och vilka vill spela? När ska vi spela?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag är så jävla dålig på det bara, men man kanske vara med för att göra spelet med spännande!?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Cassius said:
Jag är så jävla dålig på det bara, men man kanske vara med för att göra spelet med spännande!?
Äsch, du är ju fina fisken och ska vara med!

Jag har ett lir med Bamse-tema nånstans i pipelinen, men spelar gärna om nån har nåt klart.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Vimes said:
Äh vet ni. Nu är jag sugen på varulvsspel!

Vem vill arra och vilka vill spela? När ska vi spela?
det kan vara så att jag faktiskt för en gång skull har tid för det här.

men av någon anledning så känner jag mig inte ett dugg taggad.

jag kan kanske vara reserv?

//Lukas som faktiskt hellre vill hålla i ett spel än spela ett
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Men arra då Lukas! (Mumintema!) Om inte Brynolf vill köra sitt Bamse-spel (också bra tema!). Och Cassius, du är 2012 års rookie, så sluta snacka. :gremwink:

Btw, det här är ingen anmälningstråd eller så, utan jag ville mest öppna diskussion för 2013 års varulvsspelssäsong.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Vimes said:
Men arra då Lukas! (Mumintema!)
Mumintema var en bra ide
annars så håller jag på och skapar ett med nalle puh tema och ett med mupparna tema
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jag kan eventuellt tänka mig att vara med, fast det beror på lite när det ska spelas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Vicotnik said:
Jag kan eventuellt tänka mig att vara med, fast det beror på lite när det ska spelas.
Det får Lukas svara på, eftersom han ska hålla i det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Blev sugen, men skulle också vilja arra ett

SKRÄCKSPEL!

Det ni!

Såhär ser min pitch ut:

Ett TV-bolag ska göra en sorts dread-opera där tio-tolv-fjorton ungdomar alla kommer gå in i ett hemsökt hus! Programmet följer sedan hur det går för de stackars ungdomarna när de försöker hitta till utgången. Kommer de komma ut oskadda? Kommer alla komma ut?

För alla har ju förstås SIN uppfattning om hur man hittar ut snabbast. Frågan är bara vilken vägbeskrivning som är vettig att följa?

Detta inramat av en skrupellös TV-producent och hans vackra, och cyniska programledare.

Fokus ligger här inte på att rösta ut varandra utan att delta i samtal om hur man ska slippa ut ur det här hemska huset. Därför ska man rösta på vart man vill gå, snarare än vem som ska bort!

Vad tror ni? Eller ska man spara't till halloween nästa år?



EDIT: Grammatik och stavning.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Basenanji said:
Blev sugen, men skulle också vilja arra ett

SKRÄCKSPEL!

Det ni!

Såhär ser min pitch ut:

Ett TV-bolag ska göra en sorts dread-opera där tio-tolv-fjorton ungdomar alla kommer gå in i ett hemsökt hus! Programmet följer sedan hur det går för de stackars ungdomarna när de försöker hitta till utgången. Kommer de komma ut oskadda? Kommer alla komma ut?

För alla har ju förstås SIN uppfattning om hur man hittar ut snabbast. Frågan är bara vilken vägbeskrivning som är vettig att följa?

Detta inramat av en skrupellös TV-producent och hans vackra, och cyniska programledare.

Fokus ligger här inte på att rösta ut varandra utan att delta i samtal om hur man ska slippa ut ur det här hemska huset. Därför ska man rösta på var man vill gå, snarare än vem som ska bort!

Vad tror ni? Eller ska man spara't till halloween nästa år?
NU! Eller jag menar jag är på.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Basenanji said:
Vad tror ni? Eller ska man spara't till halloween nästa år?
Det låter häftigt det där! När det än kommer så tänker jag försöka deltaga. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Blev sugen, men skulle också vilja arra ett

SKRÄCKSPEL!

Det ni!

Såhär ser min pitch ut:

Ett TV-bolag ska göra en sorts dread-opera där tio-tolv-fjorton ungdomar alla kommer gå in i ett hemsökt hus! Programmet följer sedan hur det går för de stackars ungdomarna när de försöker hitta till utgången. Kommer de komma ut oskadda? Kommer alla komma ut?

För alla har ju förstås SIN uppfattning om hur man hittar ut snabbast. Frågan är bara vilken vägbeskrivning som är vettig att följa?

Detta inramat av en skrupellös TV-producent och hans vackra, och cyniska programledare.

Fokus ligger här inte på att rösta ut varandra utan att delta i samtal om hur man ska slippa ut ur det här hemska huset. Därför ska man rösta på vart man vill gå, snarare än vem som ska bort!

Vad tror ni? Eller ska man spara't till halloween nästa år?



EDIT: Grammatik och stavning.
Awesome.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Cassius said:
Konrad din hala ål. Nästa gång du backar upp mig vet jag att du är ulv!
Fnuk.

Läste din a-håla och läskade mig men det visade sig att det stod hala ål.

Hur som så kommer jag givet att backa upp dig eftersom du är klok och en spelare som spelar väldigt tydligt. Om det gör mig till en ulv så vet jag ju att du är ulv och då vinner byn!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Kanske ska man (=jag) sätta ihop ett Battlestar Galactica-spel som är hälften maffia, hälften intriger?
 
Top