RECENSION Daggerheart

Kollade snabbt i chechout 10 euro till sverige.

Jag är lite sugen, jag tycket de där kampanjuppslagen verkade roliga.
Jag betalade ca €70 när jag beställde så det stämmer bra med €10 för frakten. Limited Edition gick loss på €26 i frakt...

Framtiden för Daggerheart ser ljus ut! :) På GenCon 2025 presenterade Darrington Press och Critical Role en hel del kul:
  • Class Packs: Varje ask innehåller 76 kort: Domain Cards för level 1-10 plus ancestries, communites och subclasses. Kommer till Kickstarter i september. Alla som backar Kickstartern får dessutom en PDF med de fullständiga reglerna.
  • With Love and Magic: En "romantasy" campaign frame inspirerad av Tusk Love.
  • Homebrew Kit: Tips, resurser, m.m. för dig som vill hembränna saker till Daggerheart. Gratis nedladdning här.
  • Age of Umbra säsong 2: Minikampanjen ledd av Matt Mercer får en andra säsong.
  • Actual Play-samarbeten: Legends of Avantris, Dungeons & Daddies och Bonus Action kommer alla att göra kortare- eller längre Actual Plays med Daggerheart som regelsystem.
  • The Art of Daggerheart: Bok av Insight Editions.
  • Hero Forge: Släktena från Daggerheart är tillgängliga i karaktärsbyggaren.
  • Tärningar: Samarbeten med Dispel Dice, Botch Dice och Misty Mountain Gaming.
  • Jeremy Crawford: skriver på en setting som utlovas vara "hellishly terrifying".
  • Chris Perkins: skapar en serie äventyr som spänner över flera kampanjramverk och vävs samman till en större berättelse.
  • Keith Baker: skriver tillsammans med sin fru, Jenn Ellis, på en spelvärld till Daggerheart. Baker är kanske mest känd för Eberron, en av D&D:s mest uppskattade spelvärldar.
Dessutom startar Critical Roles fjärde kampanj den 2 oktober, men inte med Matt Mercer som SL, utan med Brennan Lee Mulligan (Dimension20). De har inte avslöjat vilket regelsystem de ska använda till kampanjen, men det vore rätt märkligt om de fortsatte med D&D istället för att använda Daggerheart. Jag såg en spekulation som gick ut på att kampanjen skulle använda Jeremy Crawfords setting (se ovan).

Är det någon som har kört det och kan dela med sig av intrycket så här långt? Det låter intressant, men jag vet inte om det är riktigt rätt för min grupp.

Back