Nekromanti Då upptäckte du att du var en större spelnörd än någon hade trott

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
När jag blev irriterad på övriga medlemmar i olika spelgruppen jag haft för att dom inte var lika dedikerade som jag var . Dom hade mage att låta sådana bagateller som arbete ,familjeliv ,barn ,partners gå före spelande.....
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,313
Location
Kullavik
Dr_Dängrot;n335254 said:
När jag blev irriterad på övriga medlemmar i olika spelgruppen jag haft för att dom inte var lika dedikerade som jag var . Dom hade mage att låta sådana bagateller som arbete ,familjeliv ,barn ,partners gå före spelande.....
Haha även om jag inte var öppet irriterad, så känner jag igen känslan. För ett tiotal år sen byggde jag om Konfluxsviten för att passa böckerna och egna idéer, bloggade en sammanställning efter varje spelmöte och byggde vid flera tillfällen om reglerna för att de inte kändes optimala. (Vid ett tillfälle gjorde jag om WFRP2. Översatte samtliga besvärjelser så de skulle passa världen i Svavelvinter, vilket tog flera veckors skrivande).
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,313
Location
Kullavik
... tror förövrigt besattheten går igen just nu när jag sitter och scannar konventsfoldrar för hand till svenska spelkonvent på 80,90 och 00-talet samt jagat scenarioskribenter på Facebook till alla dessa gamla alster.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,242
Henke;n335273 said:
Haha även om jag inte var öppet irriterad, så känner jag igen känslan.
Tror vi är många som delar känslan :)
 
Top