Därför kan jag inte vara med i Critical Role

Inte så konstigt, värdeord och var vi lägger gränsen för när något är vad är högst personligt. Därför det många gånger är vettigare att tala om konkreta saker än abstrakta företeelser.
Inte mindre intressant för det då seriöst och flamsigt kan ses som motsatsord. Om inget annat visar det på hur brett spektrumet är gällande den mänskliga upplevelsen. Men tack för att du satte mig på plats i alla fall, skall i fortsättningen vara så konkret jag kan vara.

Det lustiga med det är att andra i denna tråd har sagt att de inte kunde vara med för att CR är för oseriöst och flamsigt.

Som jag ser de är de både seriösa och flamsiga. Samma avsnitt kan vi först se Laura gråta i en fint tecknad scen, och sedan kommer Sam in och spelar över och drar dåliga skämt.

Mja... förutom att vi kanske lägger lika olika betydelser i orden, betänk att vi har folk på det här forumet som tycker det är bra om spelarna känner ångest och rädsla och smärta under spelmötet. Medan jag hade sett det som ett stort misslyckande, och kan stoppa mitt i för att dra en rolig historia jag hörde på jobbet.

Om vi befinner oss på olika ändar av spektrat och CR ligger nånstans i mitten är det väl inte så konstigt om vi använder motsatsord för att beskriva dem.

Plus som Skarpskytten påpekar; CR pendlar fram och tillbaka. För mig är det de seriösa bitarna som är alldeles för seriösa. De flamsiga bitarna är mer i min smak.

Det är väl som med termer på forumet. Använd dom så att det går att förstå dom i sitt sammahang.
Absolut. Jag tycker dock att jag varit väldigt tydlig. Vilken term har jag använt som var otydlig? Jag förtydligar gärna mer.

Mja... förutom att vi kanske lägger lika olika betydelser i orden, betänk att vi har folk på det här forumet som tycker det är bra om spelarna känner ångest och rädsla och smärta under spelmötet. Medan jag hade sett det som ett stort misslyckande, och kan stoppa mitt i för att dra en rolig historia jag hörde på jobbet.

Om vi befinner oss på olika ändar av spektrat och CR ligger nånstans i mitten är det väl inte så konstigt om vi använder motsatsord för att beskriva dem.

Plus som Skarpskytten påpekar; CR pendlar fram och tillbaka. För mig är det de seriösa bitarna som är alldeles för seriösa. De flamsiga bitarna är mer i min smak.
Inte för att bli defensiv men varför känns det som att ni försöker förklara för mig precis vad jag skrev. Jag citerar mig själv...

Det lustiga med det är att andra i denna tråd har sagt att de inte kunde vara med för att CR är för oseriöst och flamsigt.
Det lustiga är alltså att två personer kan titta på samma program och se det på olika sätt. Detta kan så klart bero på olika saker. Att de sett olika avsnitt som fokuserat på olika saker. Att de har olika referenspunkter. Att de har olika smärttrösklar för vad som är lämpliga eller olämpliga skämt att dra under ett spelmöte.

Inte mindre intressant för det då seriöst och flamsigt kan ses som motsatsord. Om inget annat visar det på hur brett spektrumet är gällande den mänskliga upplevelsen. Men tack för att du satte mig på plats i alla fall, skall i fortsättningen vara så konkret jag kan vara.
Min tanke var absolut inte att sätta dig på plats. Ber om ursäkt om det blev upplevelsen. Ska tänka mig för framöver när jag uttrycker mig.

Back