De facebookade jag om för mer än ett år sedan när det begav sig. Trans- på mer än ett vis.Yudkowsky och rädslan för att en framtida super-AI tar över har ju redan nämnts på sida 5. Vad som däremot inte tagits upp i tråden är att samma rörelse födde en mordisk transhumanistisk vegandödssekt som försökte "jailbreak:a" sina egna hjärnor för att bli psykopater för mänsklighetens bästa, för så klart gjorde den det... Nu är det kanske inte nyheter för de som hänger med i true crime-svängarna, men jag hade i alla fall undgått att höra om det hela. Mord, eldstrider och samurajsvärd, fejkade dödsfall och praktiskt tillämpad filosofi som hämtat ur Warren Ellis Transmetropolitan. Det... det är en jävla story, om inte annat.
Och så encyklikan: https://www.vatican.va/content/leo-xiv/en/encyclicals/documents/20260515-magnifica-humanitas.html![]()
Silicon Valley takes its AI pitch to the pope
As Leo XIV prepares his first encyclical, technology firms and Western diplomats have worked to make their case inside the Vatican.www.politico.eu
Kan du skriva titeln på videon när du delar dem? Gör det lättare att söka, bland annat. Tack på förhand
Fixat!Kan du skriva titeln på videon när du delar dem? Gör det lättare att söka, bland annat. Tack på förhand![]()
Jag gillade Behinde the Bastards presentation av bakgrunden och händelseförloppet, bl.a. de cyperpukiga inslagen de tar upp är att Ziz LaSota blir sparkad på direkten från ett jobb för att hon gick från arbetet när hennes arbetstid var slut, istället för att arbeta obetald övertid som chefen förväntade sig.Yudkowsky och rädslan för att en framtida super-AI tar över har ju redan nämnts på sida 5. Vad som däremot inte tagits upp i tråden är att samma rörelse födde en mordisk transhumanistisk vegandödssekt som försökte "jailbreak:a" sina egna hjärnor för att bli psykopater för mänsklighetens bästa, för så klart gjorde den det... Nu är det kanske inte nyheter för de som hänger med i true crime-svängarna, men jag hade i alla fall undgått att höra om det hela. Mord, eldstrider och samurajsvärd, fejkade dödsfall och praktiskt tillämpad filosofi som hämtat ur Warren Ellis Transmetropolitan. Det... det är en jävla story, om inte annat.