Cyberpunk, var igår … framtiden är redan här! (…eller?)

Tyskland: Sexdockor på bordeller börjar vid 16:50 till 20:50, känns cyberpunk även om de bara är dockor o inte 'botar.

Hörde av mig igen per e-post till kundtjänsten hos det där företaget som säljer skrivartillbehör. Förra året upptäckte jag att den sköts av en helt obegränsad språkmodell.

Så idag bad jag kundtjänsten att räkna upp tre föremål som Bilbo Bagger äger i Bilbo. De/den svarade:

Bilbo Bagger äger bland annat:
  • Sin ring (”ringen” som han hittar i Gollums grotta)
  • Sting (det alviska svärdet han hittar i trollens håla)
  • Mithrilbrynjan (alvisk ringbrynja) han får av dvärgarna i Erebor

Yudkowsky och rädslan för att en framtida super-AI tar över har ju redan nämnts på sida 5. Vad som däremot inte tagits upp i tråden är att samma rörelse födde en mordisk transhumanistisk vegandödssekt som försökte "jailbreak:a" sina egna hjärnor för att bli psykopater för mänsklighetens bästa, för så klart gjorde den det... Nu är det kanske inte nyheter för de som hänger med i true crime-svängarna, men jag hade i alla fall undgått att höra om det hela. Mord, eldstrider och samurajsvärd, fejkade dödsfall och praktiskt tillämpad filosofi som hämtat ur Warren Ellis Transmetropolitan. Det... det är en jävla story, om inte annat.

Yudkowsky och rädslan för att en framtida super-AI tar över har ju redan nämnts på sida 5. Vad som däremot inte tagits upp i tråden är att samma rörelse födde en mordisk transhumanistisk vegandödssekt som försökte "jailbreak:a" sina egna hjärnor för att bli psykopater för mänsklighetens bästa, för så klart gjorde den det... Nu är det kanske inte nyheter för de som hänger med i true crime-svängarna, men jag hade i alla fall undgått att höra om det hela. Mord, eldstrider och samurajsvärd, fejkade dödsfall och praktiskt tillämpad filosofi som hämtat ur Warren Ellis Transmetropolitan. Det... det är en jävla story, om inte annat.

De facebookade jag om för mer än ett år sedan när det begav sig. Trans- på mer än ett vis.

En beskrivning de hade om sig själva: ”Vegan Sith”.

Back