Gustav Lorentz
a.k.a. McKatla
- Joined
- 2 Aug 2010
- Messages
- 1,253
Hur hanterar ni som spelar Cthulhu Dark strider? I originalreglerna finns inget system för det, och de förslag jag hittills sett på nätet är jag tveksam till. Så hur gör ni?
Nässe;n220338 said:Från vår nuvarande Tatters kampanj:
Strid sker genom att du slår en tärning för att se hur väl du lyckas. Därefter slås en skadetärning (T6) minus det förra resultatet för att se hur mycket skada du tar. Tar du sex i skada är du död. Du kan läka skada genom att ta permanenta ärr och defekter.
Strid med monster räknas som bortom gränsen för det mänskliga. Du får då bara använda din insanity dice.
Nässe;n220338 said:Från vår nuvarande Tatters kampanj:
Strid sker genom att du slår en tärning för att se hur väl du lyckas. Därefter slås en skadetärning (T6) minus det förra resultatet för att se hur mycket skada du tar. Tar du sex i skada är du död. Du kan läka skada genom att ta permanenta ärr och defekter.
Strid med monster räknas som bortom gränsen för det mänskliga. Du får då bara använda din insanity dice.
McKatla;n220362 said:Förstår nog inte riktigt... Innebär det att du alltid vinner striden utom i de fall du tar så mycket skada att du dör?
Precis! Glömde skriva det! Och så blir det nog nästan alltid i strid, kan jag tänka mig. För svåra motståndare skulle jag som SL också vilja slänga in fler än en tärning.DeBracy;n220375 said:Det är väl inget problem att lägga till risken för misslyckande som vanligt. Det är ju ner undantag än regel i Cthulhu Dark så jag håller med om att det är i spelets anda att inte kräva att det nödvändigtvis ska vara med varje gång.
Björn den gode;n220642 said:Jag kör enligt originalreglerna.
Doomhamster;n220741 said:Rekommenderar att du kollar in Ghost Lines Dark av Nick Wedig!