Nekromanti Crowdfundern och leverans?

andersb80

Veteran
Joined
4 Sep 2008
Messages
124
Trevligt med äventyr i Fenix men samtidigt kan man ju tycka att det äventyret hade varit väldigt lämpligt som en första del i kickstarter stretch goal "En handfull äventyr", som vi backers ännu inte fått något av.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
PalMer;n197438 said:
Hej!
Jag kan verka vara en petig typ men när jag betalar för saker vill jag gärna ha dem.
För ca 2 år sedan betalade jag ca 1790kr för ett antal produkter, två av dessa har levererats.
Värt att nämna är att detta var två fantastiskt snygga och välgjorda produkter, men jag saknar ändå de övriga!
Hur går det med En handfull äventyr, En handfull artiklar, Vapenkortleken samt Amerika 1876? Dessa har jag betalt för.
Det sticker då i mina ögon när det dyker upp andra produkter för försäljning, när de som redan tagits betalt för inte levererats!

Ni gör superduper bra produkter men se till att leverera det som ni tagit betalt för innan ni börjar med nya projekt.

Mvh PalMer
Hej PalMer,

Självklart ska du få det du har betalt för. Revolverns Lag som vi precis har släpp ingår i En Handfull Äventyr som du efterlyste och nu borde ha fått som en pdf. Men efter att vi hade lagt ner mycket arbete på äventyret bestämde vi oss får att även trycka upp det. Vi har även erbjudit en rabatt på 50:- till alla som skaffade En Handfull Äventyr, så att ni får en extra bonus som tack för er väntan. Spelledarskärmen har vi tagit fram för att den varit mycket efterfrågad, bl.a. här på forumet. Skärmen kommer även att innehålla jaktbrickor och information om olika vagnar som också har efterfrågats här på forumet. Arbetet går vidare med övriga produkter och vi har börjat skicka ut artiklar och äventyr till våra crowdfunders. Amerika 1876 är en omfattande bok som är under produktion. Vår förhoppning är att den skall kunna släppas i påsk, som det ser ut nu.

Så varför gör vi andra saker parallellt? För att produktionen går i olika stadier, och vår egen insats varierar rejält mellan olika titlar. Till Western kan till exempel vissa titlar tränga sig före i kön, för att frilansare varit snabbare och mer effektiva än vi först trott. Det är ett ständigt pussel av text, speltest och illustrationer som krävs innan en bok släpps. Vi har vid upprepade tillfällen erbjudit er som stödde vår crowdfunding med titlar som är längre från tryck att byta mot eventuellt nya titlar som släpps. Det erbjudandet står förstås fast. Däremot känns det dumt att inte slutföra de produkter som blivit så gott som klara, för att vår tänkta tidslinje fått problem.

Vi har hela tiden gett ut andra produktlinjer också, som exempelvis Ensamma Vargen och Fenix. Det kommer vi att fortsätta med. Måns Dannemans fantastiska tärningsbok började som en Fenixartikel, och vår insats är lyxigt liten i att göra den till verklighet jämfört med Måns alla foton och texter. Freeway Warrior blir bara soloäventyr först, medan rollspelet ligger i pipeline för 2018 – just för att vi vill få ut tidigare utlovade produkter först.

Det är bra att ha en utgivning som vilar på att flera personer gör olika delar. Det gör att vi kan ge ut mer än om vi själva gjorde varje liten detalj på varje liten del (vilket dessutom skulle ge en sämre helhet). Däremot innebär det att olika projekt kan påverkas av flera faktorer, där förseningar i en ände potentiellt kan sätta käppar i hjulet, tillfälligt, någonstans. Då tycker vi att det är en fördel att fortsätta arbetet med andra titlar parallellt, just för att få ut fler titlar totalt under tiden.

/Anders & Tove
 
Top