Anarchclown
Swashbuckler
Jag har vänner som spelat betydligt mer än de har och fortfarande har problem med reglerna ibland. Det är bara så det är. Fan jag brukar spela med en kille som spelat jättemycket men är dyslektisk och dyskalkylisk. Att inte döma de som har problem med reglerna ser jag som grundläggande mänsklighet men de kan fortfarande känna sig som att de saktar ner saker och inte hör hemma ibland. Att se att ett av världens mest välbetalda proffs också kämpar och att till och med de som är ganska harmoniska, får betalt för det och är vänner sedan gammalt bryter ihop i käbbel och ser frustrerade ut med mera är en del av charmen som gör att det känns mer autentiskt. Tror inte det är skådespelat direkt, bara att de inte bryr sig om att ta bort sådant heller.Tja... nu har de spelat i typ 10 år varje vecka i 4 timmars pass. Det är långt många mer timmar än vad jag har spelat DnD. Samt de har en god inkomst av deltagandet. Men om det är en tanke bakom att det fortfarande ska kännas amatörmässigt så kan ju det vara en förklaring.
Annars kan man tycka att inläsning på karaktärerna kunde vara bättre. Jämför med deras anteckningar över vad som hänt i kampanjen. De har väldig stenkoll på allt som hänt. Sägs något namn så kommer någon av spelarna ha det antecknat med inte bara namnet utan var och när de fick höra namnet. Där är jag imponerad av många av spelarna.