D&D Critical Role 4

Kommer du att titta på CR4

• Vartenda avsnitt!

Votes: 4 5.1%
  • Sporadisk.

Votes: 1 1.3%
  • Jag kommer i alla fall se ett eller ett par avsnitt

Votes: 14 17.7%
  • Troligen inte

Votes: 13 16.5%
  • Säkerligen inte

Votes: 47 59.5%

• Total voters
    79
Avsnitten kommer på torsdagkvällen precis as-sent miss i nassen. Det streamas även på Youtube och Twitch då men läggs inte upp i mer permanent tittningsbar form förrän på måndagen efter helgen i vanliga fall medan den ligger på Beacon direkt efter att den streamats.

I alla fall var det så jag uppfattat det. Såg den på måndagen själv.

Nu lämnar vi ämnet för tråden, men jag blir nyfiken på vad för konstig burk du har som inte kan se vanlig YouTube. :oops:
Asså, väldigt lustigt. Nu när jag testar igen att titta på klippet så får jag upp det utan att behöva vara medlem. Jag har iofs rensat cachen, det kanske är det som spökat? Jeje, det funkar fint nu. (y)

Nu har jag det första avsnittet.

Jag tyckte om det! Även om det blev lite segt ibland. Upplägget med att alla rollfigurer hade en relation till en död SLP och i många fall också med några andra rollfigurer känns spontant som smart. Både kampanj 2 och kampanj 3 led rätt mycket av att det var oklart varför äventyrargänget skulle hänga ihop och göra just de äventyr SL slängde i deras väg. Det här upplägget skulle kunna lösa det problemet. Uppenbart är att ett stort arbete har gjorts med rollfigurernas bakgrund, deras historia och relationer. Jag föredrar själv spel där bakgrund inte behövs, men om en ska lägga tid på att skriva sådana så tycker jag det är så här man ska göra det. Rollfigurerna kommer laddade med bomber och flaggor. De har också djupa rötter i settingen.

BLM, mycket bra spelledare. Kanske inte lika vass som Mercer på beskrivningar och definitivt inte på röster, men världen är intressant, och han jonglerade skickligt en spelgrupp med 13 spelare. Det var bara vid ett tillfället han behövde kolla i sina anteckningar.

Samtidigt undrar jag hur BLM ska manöverar detta till att tre bord/spelgrupper ska ta form på två spelmöten till. (Det kan ju iofs vara bestämt off i förväg). Det är ännu oklart vilken typ av kampanj det här är. På hela mötet fanns det egentligen bara två uppenbara äventyrskrokar.

Lustigt nog är det mest uppenbara problemet - Matt Mercer. Dels för att han inte kunde hålla sig och gjorde några rätt långa beskrivningar. Nu bjöd BLM in de övriga spelarna att göra beskrivingar vid tillfälle, men MM gjorde det opromtat. Det där kan bli lite skavigt tror jag. Dels för att han gjort en rollfigur som i alla fall vad vi fick veta under första spelmötet inte har en enda positiv relation till någon annan rollfigur, bara negativa. Tycke att jag fick lite "that player" vibe av MMs rollspelande och rollfigur. Blir spännade att följa.

Jag vet inte hur mycket av detta jag kommer att ta mig tid att se. Vill i alla fall se de två övriga intro-spelmötena, se hur allt faller ut.

Last edited:
Back