Nekromanti Crenel!

MrChina

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
65
Location
Stockholm, Sverige
Tänkte bara bjuda in alla intresserade att gå med i egroupen för staden Crenel som några här på forumet är intreserade av att hjälpas åt att skapa. ja. Vi finns på www.egroups.com. Gruppen heter Crenel.

//MrChina
 

tusse-san

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
92
Location
Stockholm
Jag skulle vara mycket tacksam för en förklaring om allt snack om denna staden som tydligen skapas. Låter som en kul idé men jag är relativt ny här och har inte hänht med i allt snack om stadsbyggande från början.

Tack på förhand!
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Precics som Tusse-san så skulle det vara en cool grej att hitta på, men vad är det igentligen??
Det skulle ju vara kul om man kunde hjälpa till på nåt sätt
efter som att det inte finns så många moduler...

/Rach
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Kom på mötena, KL19.00 på måndagar på irc, Irc server: irc.ludd.luth.se eller irc.swipnet.se kanalen heter #stadsbygge.

/Johan
 
G

Guest

Guest
öhhh, funkar bara adressen på måndagar klockan 19:00 eller?

Kanalerna på IRC funkar alltid. Kolla så att du använder dig av irc.ludd.luth.se eller IRCnet och att du är inne på kanalen #stadsbygge. Vad är det för felmedellande du får?

/Tiamel
 

tusse-san

Veteran
Joined
10 Sep 2000
Messages
92
Location
Stockholm
hmmm, vet inte riktigt vad includd bla bla bla o.s.v. betyder, är det bara att skriva in adressen eller??
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Tusse jag tycker att vi skiter i den här skiten. det funkade inte för mig heller...

Den smått irriterade.
/Rach
 
G

Guest

Guest
Så här gör ni

1. Öppna mIRC.
2. Tryck bort "About mIRC" rutan som dyker upp./images/icons/wink.gif
3. Tryck på "Add" längst upp i högra hörnet på "mIRC options".
4. Vid "IRC Server:" skriver ni irc.ludd.luth.se
5. Vid "Port(s):" skriver ni 6667
6. I "Description" rutan skriver ni något lämpligt namn på det hela typ "Rollspelsservern".
7. Tryck på "add".
8. Kolla så att det ni skrev i "Description" (t.ex. rollspelsservern) står framme över "Connect to IRC Server"-knappen. Gör det inte det tryck på ner pilen så rullgardinen kommer fram och välj den.
9. Skriv in namn osv.
10. Tryck på "Connect to IRC Server"-knappen.
11. Vänta tills "mIRC Channels folder" dyker upp.
12. skriv #stadsbygge under "Enter name of channel to join".
13. Tryck på "join".
14. Chatta!

/Tiamel - så där....
 

Weatherman

Hero
Joined
25 Jul 2000
Messages
845
Location
Leksand, Dalarna
Tråkigt

Det var ganska dåligt med folk där igår.
Då det verkar vara en hel del folk som vill vara med och bygga staden vore det kanske bra om vi kunde ha ett möte där alla medverkar så att vi kan komma igång ordentligt.

________________________
"En konservativ är en man
som är för feg för att slåss"
och för fet för att springa"
-Elbert Hubbard
 

Hobert

Warrior
Joined
22 May 2000
Messages
280
Re: Tråkigt

Som sagt fungerar inte min dator, och jag kan därför endast vara på internet i skolan under vissa raster.

Vill för övrigt även påpeka att det nu finns en mailinglista för de som är intresserade av Crenel.

Adressen är egroups.com/groups/crenel om jag inte minns fel.

[Hobert]
 
G

Guest

Guest
En liten fråga....

Det var ganska dåligt med folk där igår.
Då det verkar vara en hel del folk som vill vara med och bygga staden vore det kanske bra om vi kunde ha ett möte där alla medverkar så att vi kan komma igång ordentligt.


Varför går inte detta att diskutera på forumet? Jag t.ex. har väldigt dåligt med tid och hinner därför inte avvara måndagar klockan 19:00. Därför tycker jag att man lika gärna kan diskutera det här på forumet. Då kan man svara när man har tid.

/Tiamel
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
Re: En liten fråga....

Jag kan inte heller komma kl 19.00 på måndagar så att jag tycker också att man kan diskutera det på forumet.
Tiamel har faktiskt rätt (tycker jag).

/Rach
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Re: En liten fråga....

Behöver det ena utesluta det andra. Jag kommer nog inte heller att kunna vara så aktiv på irc, utan skulle föredra att alternativ diskussion kunde hållas i forumet.
Mailinglistan är väl en ganska god idé, men kräver att någon kan hålla den vid liv. Som det är nu har den inte ens startat.

Det bäste vore om man kunde ha "underforum" i Gemini(forumet), så att man skulle ha kunnat haft ett avgränsat ställe att diskutera det på. Man kanske kan be administratörerna om sånt.

- Zire
 
Top