Corona och underhållning.

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,476
Location
Helsingborg
Har designat en hel del SLP i Artbreeder.com till min A Song of Ice and Fire-kampanj och det tar tid om det skall bli bra.
Har du något du vill visa upp? Hade varit intressant att se. Har alltid varit nyfiken att göra något vettigt av det.
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
Är litteratur aktuellt? Då skulle jag tipsa om att läsa dels Utvandrarsviten, dels Sjöwall-Wahlöös roman om ett brott-dekalog.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Gå oldschool och se The Wire! Eller spela Alpha Centauri, alltså Sid Meiers klassiska strategispel.
Alpha Centauri är verkligen pärlan av de äldre Sid Meier-spelen, men man kan skippa expansionen. Jag fastnade också nyligen i Colonization (original versionen), pixligt och lite långdragna strider, men underbar nostalgi.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Alpha Centauri är verkligen pärlan av de äldre Sid Meier-spelen, men man kan skippa expansionen. Jag fastnade också nyligen i Colonization (original versionen), pixligt och lite långdragna strider, men underbar nostalgi.
Spelar själv Colonization på min iPad, kontrollerna är blä och det känns hemskt att utrota indianer för deras guld. Men spelet är en stor del av min barndom samt att spelet är väldigt bra! Stor nostalgifaktor men grymt kul!
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
Jag köpte Pico-8 och har roat mig med att programmera ett "8-bitarsspel". Det finns fina tutorials på YouTube och det är i mitt tycke rätt lagom förberett, så det blir som att lösa Uppfinnarjockes Kluriga Magazin, inte som att lära sig programmera från grunden.

Att spela färdiga spel är också kul. Witcher 3 har nämnts, Kingdom Come: Deliverence har jag inte hört så många prata om, men jag tyckte de var jämförbara i spelupplevelse, även om de har lite olika inriktning. (Och KCD slutar i en cliffhanger i väntan på att de skall programmera klart uppföljaren.)

Annars har jag en flik i webläsaren med schackproblem på Lichess.org. Det är rätt mycket av det där "bara en runda till" över det.

Jag kommer att få lite konstnärsstuff av flickvännen i julklapp, kanske blir 2022 året då jag lär mig rita så bra att jag kan illustrera mina egna spel?
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Om du gillar äventyrsspel så rekomenderar jag last of us 2 , days gone (båda är zombie survival horror) days gone är mer open world där du kan freerooma och göra sidequests osv .

Uncharted om du vill ha riktigt äventyrsfilms ala indiana Jones känsla . serien är min absoluta favorit tv-spels serie.

Skaffa några roliga brädspel att spela ihop med familjen det finns brädspel som du kan spela i campaign mode vilket ger dig timmar av spelande tex descent som även har en app för att spelleda dig så det kan du även spela solo eller alla so. Spelare så ingen behöver ta rollen som (spelledare). Klassisk dungeon bashing DnD känsla .

Hitta en bra tv-serie med fler säsonger och plöj igenom.

Börja lyssna på en bra ljudbok

Börja bygga modeller så som flygplan , bilar båtar , det är tidskrävande .

Lägg pussel

Måla figurer

Bygg terräng om du använder dig av sånt när du rollspelar eller om du spelar figurspel
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Om du gillar äventyrsspel så rekomenderar jag last of us 2 , days gone (båda är zombie survival horror) days gone är mer open world där du kan freerooma och göra sidequests osv .

Uncharted om du vill ha riktigt äventyrsfilms ala indiana Jones känsla . serien är min absoluta favorit tv-spels serie.

Skaffa några roliga brädspel att spela ihop med familjen det finns brädspel som du kan spela i campaign mode vilket ger dig timmar av spelande tex descent som även har en app för att spelleda dig så det kan du även spela solo eller alla so. Spelare så ingen behöver ta rollen som (spelledare). Klassisk dungeon bashing DnD känsla .

Hitta en bra tv-serie med fler säsonger och plöj igenom.

Börja lyssna på en bra ljudbok

Börja bygga modeller så som flygplan , bilar båtar , det är tidskrävande .

Lägg pussel

Måla figurer

Bygg terräng om du använder dig av sånt när du rollspelar eller om du spelar figurspel
Älskar Last of Us1 men är inget stort fan av tvåan, och det är inte på grund av vad alla klagade på. Jag hade bara svårt med hoppen mellan karaktärer när det var som mest spännande. Uncharted är awesome och kanske dags att börja spela om!

Jag har dessutom nu förlorat all smak och min vaniljcola-zero smakar som kolsyrat vatten :-( Min frukost i övrigt var bara konsistens och ingen smak eller lukt :-( Jag älskar mat så det här blir fan inte kul.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Älskar Last of Us1 men är inget stort fan av tvåan, och det är inte på grund av vad alla klagade på. Jag hade bara svårt med hoppen mellan karaktärer när det var som mest spännande. Uncharted är awesome och kanske dags att börja spela om!

Jag har dessutom nu förlorat all smak och min vaniljcola-zero smakar som kolsyrat vatten :-( Min frukost i övrigt var bara konsistens och ingen smak eller lukt :-( Jag älskar mat så det här blir fan inte kul.
Jag tyckte last of us 2 var helt ok .

Om du gillar zombie survival horror har du ju som sagt days gone , påminner en del med betoning på en del om rdr2 fast med en fd laglös mc-knutte ist för en cowboy i huvudrollen och i zombie postapokalysen ist för vilda western .

Slutuppdragen blir ganska repetativa och slutet var ganska antiklimax men annars ett helt ok spel .

Lider med förövrigt med dig , kan fan inte vara kul att förlora smaksinnet . Jag älskar mat vilket märks på min runda form så skulle gråta blod om jag inte kunde känna vad maten smakar .
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag tyckte last of us 2 var helt ok .

Om du gillar zombie survival horror har du ju som sagt days gone , påminner en del med betoning på en del om rdr2 fast med en fd laglös mc-knutte ist för en cowboy i huvudrollen och i zombie postapokalysen ist för vilda western .

Slutuppdragen blir ganska repetativa och slutet var ganska antiklimax men annars ett helt ok spel .

Lider med förövrigt med dig , kan fan inte vara kul att förlora smaksinnet . Jag älskar mat vilket märks på min runda form så skulle gråta blod om jag inte kunde känna vad maten smakar .
Det är en helt orealistiskt känsla att inte kunna uppleva smak och lukt. Trodde i min enfald att just jag inte skulle drabbas av det, men nu är det som det är och vi lär väl spara en del pengar just på mat här hemma då jag kan äta något billigt men näringsrikt.
 

Tjocken

Veteran
Joined
30 Jan 2019
Messages
90
Location
Kalmar
Jag skulle rekommendera Horizon Zero Dawn inför releasen av uppföljaren i Februari.
Ganska billigt i playstation store nu med om du köper det digitalt.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Det är en helt orealistiskt känsla att inte kunna uppleva smak och lukt. Trodde i min enfald att just jag inte skulle drabbas av det, men nu är det som det är och vi lär väl spara en del pengar just på mat här hemma då jag kan äta något billigt men näringsrikt.
Ja det brukar ja så att vi människor tenderar att ha den attityden att ähhh det händer aldrig mig men du får försöka se något positivt i att du sparar in pengar på dyr exklusiv mat och dyra restaurangbesök iaf .
 
Top